Vilken personlighetstyp är ni?

I skolan delade vår svenskalärare ut horoskop baserat på födelsedatum. Vi skulle svara på om det stämde. De allra flesta tyckte det stämde kusligt bra.

Efteråt visade han att vi alla fått exakt samma text..
Känns som något min förra lärare hade kunnat göra, bara för att :laugh:
 
I skolan delade vår svenskalärare ut horoskop baserat på födelsedatum. Vi skulle svara på om det stämde. De allra flesta tyckte det stämde kusligt bra.

Efteråt visade han att vi alla fått exakt samma text..
Klassiker. Men icke desto mindre briljant.
 
M-B men resultaten blir exakt samma på detta testet.

Märkligt, speciellt eftersom bokstäverna enl de som skapat webbtestet inte har exakt samma betydelse..

"While the acronyms used by these theories may be identical or very similar, however, their meanings do not always overlap. One of the reasons behind such a lengthy introduction is that we want to make it clear that there is no single definition assigned to these type acronyms – each theory defines them in their own way and it is entirely possible that if you meet five people who all say “I am an INFJ”, their definitions of what INFJ means are going to differ."

Det sista förklarar nog rätt bra hur det kan upplevas stämma så väl.

Edit: these theories syftar alltså på webbtest vs MBtest
 
Märkligt, speciellt eftersom bokstäverna enl de som skapat webbtestet inte har exakt samma betydelse..

"While the acronyms used by these theories may be identical or very similar, however, their meanings do not always overlap. One of the reasons behind such a lengthy introduction is that we want to make it clear that there is no single definition assigned to these type acronyms – each theory defines them in their own way and it is entirely possible that if you meet five people who all say “I am an INFJ”, their definitions of what INFJ means are going to differ."

Det sista förklarar nog rätt bra hur det kan upplevas stämma så väl.

Edit: these theories syftar alltså på webbtest vs MBtest
Jag får samma alltid.
 
Vi kanske ska ha en annan for Harry Potter hus? haha
Mina vanner tror alltid att jag ar en Rawenclaw, men Pottermore sager bestamt att jag ar en Hufflepuff, och trots att yngre mig val tyckte att det var ett vardelost hus sa ar 30-ariga mig stolt over mina gulsvarta rander nu!
Oooh mycket bättre :D Jag är en Ravenclaw ;) och kan acceptera det.
(hehe fåniga tester av det slaget faller ut bättre)

Men Hufflepuff har finast sköld naturligtvis, de har bara inte förstått att grävlingar hellre läser en bok än klappar en vän :D

Min väska är Gryffindor för där är ju färgerna bäst. (vännerna skulle nog placera mig i Gryffindor, antagligen för att de är mer Ravenclaw, men själva tror att de är Slytherin…)
 
Senast ändrad:
Entreprenör - ESTP-t


Haha jag blev ESTP-T - Entreprenören. Vetefan om jag känner igen mig, låter som en rätt vidrig typ :D

Höhö... jag känner igen mig just pga att det ÄR en vidrig typ. Hemkänsla. :p
Högljudd, osäker och totalt neurotisk. Men kan koka soppa på en spik, rädda sjunkande skepp och fallande prognoser efter fatala felbeslut - eftersom det händer HELA TIDEN pga "verkade rimligt just då". Men charmen (och en viss auktoritet) håller nosen ovanför ytan i alla sammanhang - och det hela kan fortgå. ;)
 
ISFJ-A Försvararen.

56% introvert Yepp
62% realistisk
69% Principfokuserad
65% Planerande
61% Självsäker


Försvarare är en i det närmaste helt unik personlighetstyp. Många av deras kvalitéer trotsar definitionen av deras enskilda karaktärsdrag. Trots att de är empatiska kan Försvarare bli vildsinta när de behöver skydda släkt eller vänner. De är tystlåtna och reserverade, men har vanligtvis en väl utvecklad social kompetens och starka sociala relationer. Även om de söker trygghet och stabilitet kan dessa människor av den här personlighetstypen vara anmärkningsvärt öppna för förändring så länge de känner sig förstådda och respekterade. I likhet med så mycket annat här i livet är Försvararpersonligheter mer än summa av sina delar. Det är sättet som de använder sina starka sidor på som definierar dem som människor.

Försvarare är sanna altruister som besvarar välvilja med än mer hjälpsamhet, griper sig an sitt arbete med stor entusiasm och bemöter de människor som de tror på med värme och generositet.
Det är svårt att tänka sig en lämpligare personlighetstyp att utgöra en så stor andel av befolkningen som närmare 13 procent. Försvarare kombinerar det bästa av respekt för traditioner och en strävan att göra gott. Man hittar ofta denna personlighetstyp i yrken med anor, som medicin, akademiska discipliner och välgörenhet.
Försvararpersonligheter, i synnerhet de turbulenta, är ofta noggranna på gränsen till perfektionism. Även om de kan skjuta saker framför sig kan man alltid lita på att de får jobbet klart i tid. Försvarare tar sitt ansvar personligt och gör alltid allt de kan för att överträffa förväntningar och glädja andra, både på jobbet och hemma.

Vikten av att synas och höras
Utmaningen för Försvararpersonligheter är att se till att deras insatser uppmärksammas. De har en tendens att underbetona sina egna prestationer. Även om de ofta vinner respekt för att de är snälla och hjälpsamma brukar mer cyniska och själviska människor utnyttja Försvararpersonligheters engagemang och blygsamhet genom att lämpa över mer arbete på dem, för att sedan själva ta åt sig äran för det. Försvarare behöver lära sig när de ska säga nej och stå upp för sig själva för att kunna bibehålla sin självkänsla och entusiasm.

Försvarare är sociala till sin natur, en udda egenskap för introverta personlighetstyper. De använder sig av sitt enastående minne, inte för att ta fram viktiga uppgifter eller värdelöst vetande, utan för att komma ihåg människor och detaljer om deras liv. Försvararpersonligheter saknar övermän när det gäller att välja presenter och gåvor. De använder sin fantasi och naturliga lyhördhet för att uttrycka sin generositet på olika sätt som värmer mottagarens hjärta. Detta stämmer naturligtvis för deras kollegor, människor som Försvarare ofta betraktara som sina personliga vänner, men det är inom familjen som dessa uttryck för deras tillgivenhet slår ut i full blom.

Om jag kan skydda dig gör jag det
Försvararpersonligheter är en underbar grupp som sällan sitter sysslolösa så länge en god sak är oavslutad. Försvararnas förmåga att knyta intima band till andra saknar motstycke bland de introverta personlighetstyperna. Den glädje de känner när de använder dessa band för att upprätthålla stödjande och lyckliga familjerelationer är en gåva för alla inblandade. Det kan hända att de aldrig är riktigt bekväma i rampljuset och att de skulle skämmas för att åt sig äran för laginsatser, men får de bara ett erkännande för sina egna insatser känner Försvarare ofta en tillfredsställelse över det de gör som många andra personlighetstyper bara kan drömma om.


Lite roligt och på vissa punkter ganska träffande :)
 
Jag är en Huffelpuff och INFP-T medlare.
Tycker testet är svårt att svara rätt på då jag är väldigt olika beroende på var jag är eller vilka jag har runt mig, är inte alls samma person på jobbet som bland vänner eller släktingar, skiljer tom på vilken sida av släkten jag umgås med. På jobbet och i stallet är var sak på sin plats medan bilen och hem ser ut som ett bombnerslag och det finns många fler frågor som är helt olika beroende i vilket sammanhang jag sätts i.
 
Screenshot_20200529-125446_Gmail.webp
 
Jag funderar på Natur-stapeln. Om man bygger sina principer på logik, hur tar det sig uttryck då?

Många anser att jag är väldigt principfast medan jag menar att jag noga tänkt igenom och övervägt min ståndpunkt och den bygger mycket på logik. Så jag anser inte att jag är principfast utan att jag står fast vid en väl övervägd ståndpunkt. Kommer någon och har bättre, mer logiska tankar kan jag självklart ändra mig.

Eller missuppfattar jag något?
 
Tycker det är svårt att svara på dessa tester då jag ibland behöver vara ifred och ibland får panik av att vara ensam.

Jag blir iaf Försvararen ISFJ-T 65% introvert.
Jag är gärna social med de jag känner mig trygg med men inte med nya bekantskaper.

Sen har jag gjort färgtestet med där jag fann det intressant att man hade två olika beteenden, ett grund och ett anpassat.

Jag märker att i gruppsituationer där många är extroverta tar jag ett steg tillbaka och försöker hålla ihop gruppen (grön) men där många tvekar, introverta går jag in och pekar med hela handen (röd) då jag får panik när folk överanalyserar och man inte kommer någonstans.

Men ja, jag tar iaf alla dessa tester med en nypa salt.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag har gjort det testet innan.
Gjorde om det idag och blev förkämpe ENFP-A.

Gjorde testet första gången 2016, det var då jag hade varit på nuvarande jobb i 3 år.
Va lite kul att se hur mycket som hade ändrat sig till 2018. Och även nu när jag gjorde det.

339A71E8-60B7-4D0A-ACCF-B989C90908C0.webp
 
Gjorde testet idag och fick resultatet INFP-T - Medlare. 94% Introvert
Har gjort testet tidigare och fick då resultatet ISFP A/T - Äventyrare.

Känner igen mig mer i Äventyrare än Medlare, på flera områden.
Misstänker att resultaten beror på dagsform så jag tolkar frågorna/situationerna olika. (Eller så har frågorna blivit omformulerade/nya mellan gångerna.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp