Vilken klass ????

C

Carino mi Amor

Jo det är så att jag ska tävla snart och kollade på proppen,. Det finns 4 klasser,
klass 4: 90 cm Clear round
klass 3: 90 cm A0+A0 avd. B A0.
Klass 2: 1 m clear round
klass 1: 1 m A0+A0 avd. B A0.

Jag har då en unghäst och undar om jag ska anmäla mig till clear rounden i båda klasser, eller om jag ska anmäla mig till avd. B i båda klasser, eller om jag får välja. ? Ngn som vet ????:crazy:

Sv: Vilken klass ????

Det beror ju på hur högt du ska hoppa.
Ska du rida 90 och 1m hade jag anmält till klass 2 och 3, alltså avd B i klass 3. I CR-klasser är det oftast ingen speciell avd B.

Jo det är så att jag ska tävla snart och kollade på proppen,. Det finns 4 klasser,
klass 4: 90 cm Clear round
klass 3: 90 cm A0+A0 avd. B A0.
Klass 2: 1 m clear round
klass 1: 1 m A0+A0 avd. B A0.

Jag har då en unghäst och undar om jag ska anmäla mig till clear rounden i båda klasser, eller om jag ska anmäla mig till avd. B i båda klasser, eller om jag får välja. ? Ngn som vet ????:crazy:

du väljer själv klasser
i CR-klasserna anmäler du dig bara, det är bara en "avdelning"
i klass 1 samt 3 anmäler du till avd B om du vill rida ngn av dem

bedömning i avd B är alltid A

Tack för alla bra svar:rofl: känns bra att ha fått det bekräftat :rofl:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 595
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar