Sv: Vilken hästtransport?
Nej, jag har inte ens provat själv än utan får gå på det bekanta har berättat, dels om teorin som verkar lika omfattande som att ta om hela sitt körkort och dels om rätt stora kostnader. En del har tyckt att själva körningen varit busenkel medans en del har blivit kuggade för vad som kan tyckas skitsaker, m a o det verkar inte vara något vidare professionellt upplagt.
Om jag måste så gör jag det men tycker att hela systemet är åt helvete rent ut sagt, jag har haft körkort i över 20 år och i stort sett hela tiden kört med bil och hästsläp i genomsnitt en gång i veckan.
Jag ser till att ha nya, säkra släpar, väl servade och ordentliga dragbilar - varför ska man propsa på att man nu ska ha E-behörighet för i princip allt? Inte fasen är det för säkerhetens skull i a f, snarare för att man får in bra pengar på det, det är business.
Ut o jaga skruttiga ekipage istället, ibland ser man ju bilar och släp som knappt håller ihop!
Men denna diskussionen har vi haft förut och behöver kanske inte ta upp den igen. Man upplever ju saker och ting olika irriterande här i världen...