Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
De flesta brukar välja vita transporter eftersom det inte blir lika varmt. Tvåaxlade är nog vanligast nuförtiden eftersom de oftast går stadigare på vägen och ger bättre åkkomfort för hästarna. Om du ska ha en så stor transport att du får lasta två hästar så måste du nog läsa in dig noga på kombinationen dragbil/släp/körkort eftersom det är mycket svår ekvation.
Tror att om du är berdd att betala så kan du nog få nästan vilken som i "egen" färg. Många av de utländska glasfiber släpen finns i dina färger som standard, som Christ.
Boj målar efter kundens önskemål.
Nu vet jag! Det är en Peugot 607.
Någon som kan hjälpa trög fröken_skåne med vilket släp hon kan ha för att köra lagligt med bara B?
Nu snackar vi alla släp och inte bara mina önskemål
Ta reda på regnr och slå upp vad som står på www.vv.se, det står i klartext vad du får dra med just den bilen. Så ska vi nog hjälpa dig att hitta något lämpligt.
Du får med B-kort dra 1340 kg. Totalvikten på släpet får alltså inte vara högre än så. Hade du haft BE-kort hade du fått dra hela 1800 kg (vilket jag tycker är bra för den typen av bil).
Nu måste du alltså fundera på hur mycket du behöver lasta i släpet.
Under senare tid har det skett en viss självsanering så det är inte lika vanligt att man anger "felaktiga" vikter på vagnarna. Då menar jag där man vägt in vagnen utan matta, inredning och reservhjul. Såg ett exempel i någon hästtidnings test där lastvikten motsvarade en halvstor ponny men det fanns plats för två storhästar. Det är inte försäljaren av vagnen som straffas utan du som kör ekipaget!
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästhantering Kan du lägga upp en bild på ponnyn så man kan se om den är fet eller bukig?
Så är jag nyfiken på i viken del av Sverige det inte finns...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.