Vilken fullblodshingst har bäst gångarter?

Sv: Vilken fullblodshingst har bäst gångarter?

Jo, jag vet ju storyn bakom honom och var faktiskt lite förvånad att han inte gick igenom för halvblodsaveln då jag antar (pga ägaren) att det var det som var det primära målet för honom. Har aldrig ens tänkt på honom som "galopp förvärvare".

Hans resultat som galoppförvärvare är imponernade. Undrar lite varför dom inte startade Joy of Life på sprinterdistanser, det borde ha varit hans melodi tycker man......

Jag är helt grön på det här med galoppavel, men jag lär väl mig!;) Enligt svärmor har jag ett sprintersto och ska matcha det med hingsten så klart, då kanske Chain of life kan komma i fråga? Tänkte betäckt stoet med Eighty eight keeys i år men fick ett stort NO,NO!! av ovan nämda. Hon har säkert rätt!;)

Har du ett sprinter sto skulle jag titta på El gran Lode som själv är utpräglad sprinter. Givetvis lite beroende på vad du vill med avkomman.

Nu är ju hans avkommor för unga för att ha hunnit visa vad de går för men själv så har han ju verkligen visat att han duger långt!

Jag köpte en galoppör efter Island Reef att ha som ridhäst. Hon hade mycket bra gångarter (gick senare MSV dressyr) och galopperade tydligen bra på träning. Däremot saknade hon visst löphuvud ...

Har du ett sprinter sto skulle jag titta på El gran Lode som själv är utpräglad sprinter. Givetvis lite beroende på vad du vill med avkomman.

Nu är ju hans avkommor för unga för att ha hunnit visa vad de går för men själv så har han ju verkligen visat att han duger långt!

Kul att du tror på Lode! Hon är betäckt med honom i år! Jag planerar redan för nästa föl;)

Chain of life är godkänd för halvblodsavel i Danmark om jag ej misstagit mig.

Har en 2-åring e El gran lode som är i träning. Mycket vacker, bra temprament, MEN sen och veka kotor. Ingen start i år :(

Angående Underworld, så har Team Piaff haft honom när han verkade i avel i Sverige. länk http://www.piaffdesign.se/ver1/index.asp dom är dessutom inriktade på dressyr och det säger väll en del om hans gång ;) eller? jag har en avkomma efter honom som jag kommer att avla vidare på då detta sto har otroligt fin och lätt gång hoppat dessutom otroligt bra, och har bra psyke trots Lypahizia som morfar. Kan om du vill sända över en bild på henne.

Jag vill betäcka mitt sto m ett engelskt fullblod. Är ute efter både fullblodets tempramet och koppsbyggnad, men ska ha fölet till ridhäst (hopp/dress) så gärna ngn hingst som gjort liiite mer än gått på banan, eller iaf visat skills på annat. Mankhöjd gärna över 165 cm. Vilken hingst skulle ni rekomendera?

Nä hon är en korsning, hlvb/arab.

har ett 4årigt sto e homme d'honneur - kanonridhäst och snygg och rejär - duger tyvärr inte på galoppen - skolas om och blir till salu för 50-60 000

Mitt sto är e. Caerwent och är således släkt med Underworld fast några generationer bakåt. Om det är därför vet jag inte, men hon har riktigt bra rörelser.

Jag skulle tro att rätt många fullblod egentligen har bra gångarter, men på grund av musklingen som krävs för galoppen så syns det inte riktigt. Men på galoppörer som skolats om och blivit ridhästar tycker jag att det syns rätt ofta att de faktiskt kan röra sig fint.

Precis. Vet inte hur många åringar man stått och drägglat över pga att de rört sig så bra när vi börjat rida in dem för att efter något år på banan finna dem vara riktiga symaskiner.

Precis. Vet inte hur många åringar man stått och drägglat över pga att de rört sig så bra när vi börjat rida in dem för att efter något år på banan finna dem vara riktiga symaskiner.
Ja, ungefär! ;) Frågan är väl hur man kan undvika att de tappar rörelserna när de musklar om sig. Om det överhuvudtaget går?

En halvblodsuppfödare med egna hingstar och lång erfarenhet av dressyr tittade på mitt sto i rörelse en gång och sa att hon rörde sig väldigt bra. Sånt värmer, måste jag säga! :D

Min grabb e.Mirio har helt ok gångarter! Sen om man kan säga det om hans avkommor rent generellt har jag ingen aning om.

Har en valack efter Talinum med trevlig gång. Ska tyvärr få vandra vidare mycket snart, men nästa pålle blir också ett fullblod.
Gärna efter samma hingst :love:

Min förra häst var e. Bal du Seigneur ue. Diligo och han rörde sig jättetrevligt! Stora och luftiga gångarter med mycket bakben

Har en valack efter Talinum med trevlig gång. Ska tyvärr få vandra vidare mycket snart, men nästa pålle blir också ett fullblod.
Gärna efter samma hingst :love:
Har du bilder på honom? :banana:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 708
Senast: pastejja
·
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 538
Senast: Stina12
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 334
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar