Vilken färg på isolerade rör?

kolblakkur

Trådstartare
Har ett gäng isolerade rör i källaren som jag vill måla om. Vad ska man ha för slags färg på dessa?

Har en hink med ”lackfärg, vattenbaserad för snickerier, möbler och lister vid ny- och ommålning inomhus.” Kan det funka?

Lånad bild för förtydligande.
 

Bifogade filer

  • D2B1F522-A576-4CC5-9969-9B0897027E7E.webp
    D2B1F522-A576-4CC5-9969-9B0897027E7E.webp
    15,1 KB · Visningar: 11
Har ett gäng isolerade rör i källaren som jag vill måla om. Vad ska man ha för slags färg på dessa?

Har en hink med ”lackfärg, vattenbaserad för snickerier, möbler och lister vid ny- och ommålning inomhus.” Kan det funka?

Lånad bild för förtydligande.
Det kan nog fungera men det är en tät färg som stänger inne fukt och vad det kan leda till om man har riktig otur.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 389
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 943
Senast: Ullmerkott
·
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 368
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp