Sv: Vilken färg får avkomman - en tråd om färggenetik
Ja? Precis det jag skrev?
Ja? Precis det jag skrev?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för länken!
Ingen av ponnyerna är svenska dock, mitt sto är en holländare och hingsten och större delen av hans släktingar är tyska, om det har
någon betydelse, i och med att du skrev om sabino i sverige.
Tror inte IronWills sto är sabino och inte hingsten heller, nu har jag mest kollat upp sabino på miniatyrer men då har sabino lämnat mer spräckliga bläsar och stickelhår. Hingsten kan mycket väl bära ett anlag av splash med den bläsen. Enkelt anlag av splash lämnar mest höga strumpor och bläs, många får också liten bukfläck. Dubbelt anlag lämnar de snygga skäckarna Splash har dom hittat i 3 varianter av än så länge
One copy of the Sabino 1 gene detected. Horse typically may have 2 or more white legs, blaze, spots or roaning in the midsection and jagged margins around white areas.
Tror inte IronWills sto är sabino och inte hingsten heller, nu har jag mest kollat upp sabino på miniatyrer men då har sabino lämnat mer spräckliga bläsar och stickelhår. Hingsten kan mycket väl bära ett anlag av splash med den bläsen. Enkelt anlag av splash lämnar mest höga strumpor och bläs, många får också liten bukfläck. Dubbelt anlag lämnar de snygga skäckarna Splash har dom hittat i 3 varianter av än så länge