Vilken färg på papper blir detta?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ok, den här frågan är väl egentligen så dum att hjärnan riskerar att smälta, men kommer inte på svaret själv så...

Vilka färg på papprena får avkomman om pappan är en godkänd hingst med avelsvärdebokstav A och mamman renrasigt engelskt fullblod? Är nästan 100 säker på att det blir antingen gröna eller gråa papper, men kan inte bestämma mig för vilket. Ena delen av mig säger att det borde bli gröna, för att pappan ju är godkänd, medan andra dito halvan säger gråa för att mamman ju inte är ett halvblod ens. Räknas förresten detta ens som halvblod? :eek: Eller blir det fullblodskorsning eftersom att avkomman (i detta fall, då hingstens mormor är xx också) är 62,5% fullblod? :confused:
Nää, jag har nog snurrat till detta rejält....
 
Alla fullblodsraser är godkända korsningsraser. Ett halvblod är egentligen en häst med en förälder av fullblodsras och en förälder av annan ras, vilken som helst. När det gäller SWB och andra varmblodiga ridhästraser finns det inget som heter fullblodskorsning. Hingsten Jovial 369 var 97% xx och ändå renrasig.

Svaret på din fråga är att avkomman får gröna papper.
 

Liknande trådar

Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 438
Senast: EoG
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 854
Senast: pastejja
·
W
Avel Hej! Har lite frågor angående pass. En hel djungel det där med pass verkar det som. Jag har ett sto som är min gamla tävlingshäst...
Svar
3
· Visningar
1 447
Senast: Görel
·
Avel Går det att efter tillräckligt många generationer få en korsningshäst att bli renrasigt halvblod? Jag håller inte på med hästar utan...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 274
Senast: Welsh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp