Vilken blandning....

Sv: Vilken blandning....

Men tänk om det är just det han behöver, en hund som är en trogen vän som inte sviker?

Kanske hunden kan få honom att växa som människa?

Iofs förutsätter det att han får lära sig att ta hand om och träna hunden på ett bra vis.

Kanske läge att ge honom ett par bra böcker om brukshundar? Samt inspirera honom i hur roligt det är att kunna göra riktigt coola saker med hundar. (Dvs riktig träning som tex spårträning etc....)

/KT

I det här läget är det väl det bästa man kan göra. Hunden har han ju redan, och den kommer garanterat bli roligare med en engagerad ägare.

Men tänk om det är just det han behöver, en hund som är en trogen vän som inte sviker?

Kanske hunden kan få honom att växa som människa?

Iofs förutsätter det att han får lära sig att ta hand om och träna hunden på ett bra vis.

Kanske läge att ge honom ett par bra böcker om brukshundar? Samt inspirera honom i hur roligt det är att kunna göra riktigt coola saker med hundar. (Dvs riktig träning som tex spårträning etc....)

/KT

Ja han skulle deffinitivt behöva en trogen vän, och det är väl därför också han vill ha en hund.. Och att växa som människa, är rädd att killen väljer att växa som människa på fel sätt, men jag kan ha fel, man vet aldrig.

Ja, man kanske skulle höra om vi skulle passa på att gå valp-kurs tillsammans till våren? Frågan är ju fri, dessutom trevligt att ha med någon man känner. Och kan man bidra med något bra, så är jag helt klart på!

Har en kompis som skaffade en liknande hund (Pitbull/Amstaff/rottweiler), killen är en ganska osäker kille men med ett stort spelat självförtroende.

Hur som helst lade han ner hela sin själ i sin hund,helt underbart att se,hunden var hur go och väluppfostrad som helst. MEN när den blev 1-1,5 började den göra rejäla utfall mot andra hundar och hur mycket han än kämpade och tog hjälp fick han inte bort det samt att folk började bli rädda för hans hund,så han tog bort den,visst många sa att de var villiga att ta hunden eller att hjälpa honom mer men han ville inte vara den vars hund alla var rädda för,han ville inte ha en hund som fått gå med munkorg jämt och han ville inte göra sig skyldig den dagen en lös hund kom emot hans...så han tog bort den.

Idag har han en annan hund som det fungerar toppenbra med på alla plan,och jag tror faktiskt att hans självförtroende stigit något enomrt samt att han känner att han har något att leva för och någon som tycker om honom för den han är,från att ha varit ett stort svin rent utsagt har han blivit en glad kille.

Har en kompis som skaffade en liknande hund (Pitbull/Amstaff/rottweiler), killen är en ganska osäker kille men med ett stort spelat självförtroende.

Hur som helst lade han ner hela sin själ i sin hund,helt underbart att se,hunden var hur go och väluppfostrad som helst. MEN när den blev 1-1,5 började den göra rejäla utfall mot andra hundar och hur mycket han än kämpade och tog hjälp fick han inte bort det samt att folk började bli rädda för hans hund,så han tog bort den,visst många sa att de var villiga att ta hunden eller att hjälpa honom mer men han ville inte vara den vars hund alla var rädda för,han ville inte ha en hund som fått gå med munkorg jämt och han ville inte göra sig skyldig den dagen en lös hund kom emot hans...så han tog bort den.

Idag har han en annan hund som det fungerar toppenbra med på alla plan,och jag tror faktiskt att hans självförtroende stigit något enomrt samt att han känner att han har något att leva för och någon som tycker om honom för den han är,från att ha varit ett stort svin rent utsagt har han blivit en glad kille.

Jag hoppas denne kille också utvecklas åt det positiva med denna hundens hjälp. Tråkigt att killen du kände, fick ta bort sin vovve, men vad kul att det går så bra nu för honom och nye hunden, jag hoppas min vän också verkligen reder ut detta. Roligt att höra något positivt mitt i allt elände!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 507
Senast: ako
·
Hundträning Ny på detta forum (och ett liknande hundforum där jag ställt samma fråga). Det är så att jag har lite funderingar kring hundfrågor som...
2
Svar
23
· Visningar
3 047
Senast: sanmatte
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 515
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 528
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka