vilken babyvakt?

nyfiknajag

Trådstartare
hej om ca en månad så har jag BF och nu funderar jag på vilken babyvakt man ska ha(om man ska ha nån). de jag har tittat på är padwico 850 och smartnova. någon som har någon av dessa 2?
för och nackdelar?

Sv: vilken babyvakt?

Vi har prima nova och är toknöjda. Har fungerat utmärkt i två år snart.

Ibland när vi bodde i 400 kvm. timmerkåk var det liite störning i täckningen om
man var för långt ifrån, så att det brusa lite men aldrig så det var ett "problem" annat än att det lät illa.

Vi har kört på walkie talkie istället med vox funktion, betydligt billigare o funkar på samma sätt. O man kan använda dom till annat senare :)

Vi har cobra mt600, kostade 400 kr.

Vi funderar på att köpa Philips AVENT Babymonitor SCD505.
Har fått bra recensioner i test, samt kostar inte så mycket. (539 kr) :)

det beror lite på hur man bor och hur man kommer använda babyvakten
Vi har inte använt det särskilt mycket, av det enkla skälet att det dröjde tills fyran kom innan vi hittade en sort som räckte utanför husets väggar och ända bort till stallet bakom ladugårdsknuten. De flesta har bara typ 50 m räckvidd, men den vi hittade (en TopCom) ska ha en räckvidd på uppemot 2 km. Vi har inte testat den mer än att den funkar i stallet också... Topcom gör även comradio.

Vi har padvico i den funkar jättebra. Dock har den bara en kanal så om msn har grannarmed småbarn i likadan babywatch kan man få in flera ungar på en gång. Det för oxå med sig att man skulle kunna missa om babyenheten slutade funka eftersom föräldraenheten då ändå har kontakt men med grannens bäbis. Annars är den jättebra med bra räckvidd o lång tid per laddning

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 660
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 413
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
322
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka