Sv: Vilka spel
Min 11 åring spelar:
Minecraft, bygga, spela ihop med andra och skapa.
Något som typ heter My bumbo eller något liknande. Det är en figur som ska matas, sövas och tvättas osv, en modern variant av tamagochi.
Subway Surf, man hoppar från tåg till tåg
Wordfeud, vi har även försökt spela det på engelska för att få lite mer träning.
Word in a pic, allmänkunskap och gör att man kommer in på olika saker, vi kan även hjälpas åt, hon känner igen "nya" kändisar och jag har koll på äldre.
Något liknande spel fast musik istället, rätt roligt och ibland är det sånt som jag känner igen.
Annars är det mycket instagram som gäller, där har jag krävt full rätt att kolla vilka bilder hon lägger in och vilka som kan se dem.
Det har tjats om Kicks, men det har jag sagt ifrån och nu kom det fram att det hade dykt upp saker där som hade gjort att även kompisarna hade slutat använda det.
Jag har rätt bra koll och brukar kolla upp spelen på nätet innan de laddar hem dem, dottern är ett mindre problem när det gäller spel, där har jag betydligt värre med den yngre, han vill gärna ladda hem allt möjligt, gärna krigsspel och jag anser att han är för liten.