Vilka ridstövlar är godkända för tävling?

S

_smirnofff_

& vilka är inte det? Nu pratar vi lokal nivå. Inga större tävlingar dvs.

Skulle t.ex en "steeds highlander" från h**ks vara godkänd för tävling? Kan ej kopiera in någon bild tyvärr.

Eller skulle t.ex denna vara godkänd för tävling? :

779736522_Bild%20003.jpg

Sv: Vilka ridstövlar är godkända för tävling?

På lokal tävling (vet inte hur det är på högre nivå) så tror jag du får ha vilka stövlar som helst. Du får även tävla med shortchaps.

Stöveln du visar är godkänd för tävling i alla nivåer, i TR står inget specificerat hur stövlarna ska se ut så i princip får man ha vad som helst... tex graningestövlar är godkända..

Du får tävla med iprincip vilka stövlar som helst. Du får sen förra året även ha shortchaps och skor på internationellt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: ridelev
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg