Vilka ridläger har ni varit på?

MagicaDeHex

Trådstartare
Ja, som titeln säger, vilka ridläger har ni varit på och vilket/vilka år? Vilken/vilka hästar?
Gärna en liten bild;)
Jag se om jag kan rota fram någon bild som jag har liggandes,

Är inte helt hundra på åren men:

1989- Läger i tyskland
1990-Läger i tyskland
1991 - Vedbändes- ponnyn Konjac
1992- Klintes - Filur och Joyflight
 
Hej!

Jag på Eneby (tror jag det hette då, ligger på Ekerö iaf), hade Pyttan första året och Mascot andra.
Sen var det Taffsnäs flera gånger. Hade Snille/Smille och Skrållan (minns inte om det var 4 eller 5 gånger jag var där, minns inte åren heller).
Sen England 2 år, hade Warwick första året och Brandy andra.
Jobbade sen på ridläger utanför Stockholm, då red jag massor med hästar och ponnyer men var aldrig med på ridläger själv. Och sen ett år på ridläger med egna hästen också.

/Lavinia
 
Åh vad roligt!
Jag är inte säker på vissa av årtalen, men alla har varit under 00-talet.

Södertörns ryttarcenter - ponnyn Kungen
Fors gård - islandshästen Dagrun
2004 och 2005: Karlshems ridläger - ponnyerna Comet och Lillmy (?)
2006: Tärn gölja gård - islandshästen Askja
2007: Frostimport - islandshästen Birta
2007: Åby ridläger - hästen Nisse
 
Var på Taffsnäs -97 och -98, första året hade jag Kurre, året därpå kommer jag inte ihåg. Jag och min syster ville börja rida så mamma skickade iväg oss dit, vi var de enda som aldrig suttit på en häst förut :D

Sen har det varit Ranchen, red en D-ponny som hette Amigo. Sen ett westernläger i Ösmo, tror hästen hette Sixten. Och hyrt häst och stuga hos Sjöberga Islandshästar i Linköping, kommer inte ihåg vad hästen hette. Det ligger på tungan :p
 
Nu ska vi se om jag har koll!
1991 Knyttagården, Östersund
1992 Hista, Mariefred
1993 Lillbergs ridläger, Ekshärad
1994 påsk Brolöten, Sparreholm
sommaren Brolöten, Sparreholm
1995 Hofors Ridklubb egen ponny
1996 Hofors Ridklubb egen ponny

Numera har jag lite ridläger själv, både för barn och vuxna. Jag gillar verkligen ridläger!
 
Vilken mysig tråd, ridläger är det bästa som finns när man är liten! :love: Ja, även när man är stor säkert, men det har jag aldrig varit på så det kan jag inte uttala mig om...

Jag har mest bara varit på läger på ridskolan och på en liten gård i närheten. På ridskolans läger var jag alltid den som fick byta ponny hela tiden. En gång på ett sexdagarsläger tror jag att jag hade fem eller sex olika ponnyer :D
Och två gånger var jag på ett islandshästridläger i Månkarbo också :) Kan ha varit runt 05, tror jag.
 
Började på hemmaklubben när jag var liten, Uddevalla Ridklubb. Var på läger där kanske 1998 och 1999. Då bytte vi hästar.
Marks Ridcenter (numera Stuteri MW och ligger i Halland) två gånger, typ 2000 och 2003. Första året på Bell Amie och senare på Limette.
Ranchens Ridläger typ 2001, 2002 och 2004 kanske, Zvea, Ellen och egen häst.
Ett litet ridläger utanför Göteborg som var jättebra (attans att jag inte kommer på vad det heter!) på egen häst.

...kan vara något jag glömt men det kommer jag inte ihåg :D
Vet dock att de första åren var jätteroliga men att sista året på Ranchen var riktigt tråkigt.
 
1996 Norrö i Åkersberga (pyttelitet ställe med islandshästar)
2001 (?) Faxi islandshästar, hade hästen Nasi
2009 Hofors, fälttävlansläger, hade hästen George

Inte så många och mest islandshästar :p Men vi ordnade oftast egna "ridläger" med ridskolehästarna som vi red på somrarna (Bogesund i Vaxholm).
 
1990 GARK (Gislaved) Carino
1991 Vissmålen (Jönköping) Dark Man

Sedan har jag varit på några ridhelger, hos Megasus och Emmas islandshästar.
 
1996 - Vartorps Gård, Rottne (Växjö) - Snövit, min kompis hade Punsch

Sedan blev det inget mer ridläger för min del :p
 
Ranchen verkar ha varit rätt poppis "förr".

Tror dock det gått sämre för dom de senaste åren.

Tänk vad många läger det finns runt om i sverige!!

Är dte verkligen ingen som varit på Klinte eller vedbändes?
 
Jag var på Sjöstjärnans ridläger en gång, tror det var typ år 2001, jag hade iaf bara ridit på ridskola i nåt år. Jag hade en jättesöt skimmelponny med lååång man som hette Sugar. Mitt enda önskemål var en snäll ponny, och Sugar var ju snäll men kanske i lataste laget egentligen. Jag kände mig trygg med henne iaf och det var ju det viktigaste! :)

Jag minns särskilt när det var dags för första hopplektionen på lägret. Jag sa till ridläraren att jag var nervös eftersom jag bara hade hoppat i trav, aldrig i galopp. Och ridläraren svarade "Det är lugnt, det har inte Sugar heller!". :D

Annars var jag på dagsläger hemma på ridskolan varje sommar, det var också jättemysigt. :) Men jag är glad att jag fick åka på "riktigt" ridläger iaf en gång, det var verkligen en häftig upplevelse! :)
 
Jag har varit på ridläger på Wiebo, Alleby, Sindarve och nåt mer som jag inte helt minns vad det hette. Början av 90-tal på de flesta, något av Wiebo-lägrena bör ha vart 80-tal med
 
Är dte verkligen ingen som varit på Klinte eller vedbändes?

Jag har varit på Vedbände! Var på läger 2002 och 2003, sen jobbade jag somrarna 2004, 2006 och 2007 :)

Är annars "uppväxt" på Vissmålen i Huskvarna, min hemmaklubb och ridskola där jag hängde 1996 - 2009 ungefär, var även på några läger där :)
 
Jag var på Stall Sjöhästen -94 och -95 om jag inte minns fel (kan ha vart -95 och -96). Tror att hästarna hette Blanko respektive Balisto. När jag googlar verkar det som att det heter Sjöstjärnan numer.
 
Vid två tillfällen har jag gått på dagridläger på Nacka ridskola.

Det enda riktiga ridlägret jag fick chansen att åka till var Karlshems gård. Det var -88 och jag hade ponnyn Brunte. Sista dagen lekte vi cowboy och indianer. Cowboyen hade en trasa som indianerna skulle ta. Jag var indian och tog trasan :D Min kompis separerade från sin häst. Jag har för mig att den hette Ticky.

indianer3.jpg

Det är jag i mitten, klamrar mig fast som en igel och kör stenhårt.
 
@Magiana :D

På mitt ridläger hade vi hopptävling sista dagen när föräldrarna kom och kollade. Givetvis vägrade jag ut mig på andra eller tredje hindret. :p
 
Jag var på Ranchens ridläger 2005 tror jag, hade med egen häst. Året efter (2006) var jag på Björneröds ridläger i Strömstad, hade egen häst då med. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 657
Senast: AnneB
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 694
Senast: honung
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 426
Senast: Anonym15
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 988
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp