Vilka ridläger har ni varit på?

Jag har också varit på Klinte och hade också Filur då om jag minns rätt. Det måste ha varit typ -94 eller något sånt. Kommer ihåg att jag var förälskad i alla araber! Jag har massa bilder i något fotoalbum här någonstans..
Sedan har jag varit på Lunnebacken i två omgångar, en gång runt 96/97 då jag hade.. Shannon? Och en gång runt 2000 när jag hade med egen ponny.
Mellan där var jag även på Marks ridläger som någon annan skrev här i tråden också, men då tror jag inte vi fick ha en och samma häst under hela lägret för jag minns inte vilken häst jag red alls.

JAg älskade det ridlägret! Har fantastiska minnen:love:
 
Jag har varit på Vedbände! Var på läger 2002 och 2003, sen jobbade jag somrarna 2004, 2006 och 2007 :)

Är annars "uppväxt" på Vissmålen i Huskvarna, min hemmaklubb och ridskola där jag hängde 1996 - 2009 ungefär, var även på några läger där :)

Fanns konjak kvar då när du var där? Cponny, mörkbrun? Jag är oxå uppvuxen i Jönköpingstrakten:D
 
Åh vad roligt!
Jag är inte säker på vissa av årtalen, men alla har varit under 00-talet.

Södertörns ryttarcenter - ponnyn Kungen
Fors gård - islandshästen Dagrun
2004 och 2005: Karlshems ridläger - ponnyerna Comet och Lillmy (?)
2006: Tärn gölja gård - islandshästen Askja
2007: Frostimport - islandshästen Birta
2007: Åby ridläger - hästen Nisse
"Kometen":love::love::love: Tänkte köpa honom till mina barn då de var små, men så var han plötsligt utan förvarning såld :mad:
 
Varit hemma på klubben i många år och Brolöten 1984.
Jag hade en ponny som hette Enterprise som sen fick flytta hem till mig. :love:.
 
2002-2005 ridläger på Bulycke (vanliga ridskolan). Red Svante, Patton och Alfa.

Sjöstjärnan 2005 Ban och
Sjöstjärnan 2007 Tea

Jag träffade faktiskt Ban ett par år senare, runt 2010 när jag stötte på honom i ett stall där jag hade medryttarhäst. Han gjorde mig fortfarande lika glad i hjärtat :love:
 
Jag var på
Lillbergs 1996, började på Mister men fick byta till ungponnyn Pedro efter en lektion.
Lunnebacken (i Hjo) 1997 och 1998, Mihai och Natascha.

Kände en hel hög med hästar från Lunnebacken då de köptes från min ridskola, hade dessutom en avkomma från det gänget hästar :love:
 
Jag var på
Lillbergs 1996, började på Mister men fick byta till ungponnyn Pedro efter en lektion.
Lunnebacken (i Hjo) 1997 och 1998, Mihai och Natascha.

Kände en hel hög med hästar från Lunnebacken då de köptes från min ridskola, hade dessutom en avkomma från det gänget hästar :love:


Lunnebacken var det bästa lägret! Jag är ju från stan så jag träffar Maggis ibland när hon är inne och handlar. Jag blir lika nostalgisk varje gång jag ser henne ;) Undra om inte min faster red Natascha när vi var där första året..
 
jag var på hagens ridläger år 2000, red hagens Unnie, som tyvärr inte lever längre såg jag när jag googlade.
2001 och 2002 var jag på rocklösa gård och red Prezent, en av de bästa hästar jag ridit!
Såhär i vuxen ålder har jag åkt på ridresa till Sligo på Irland 2013 och till Jordanien 2014!
 
Lunnebacken var det bästa lägret! Jag är ju från stan så jag träffar Maggis ibland när hon är inne och handlar. Jag blir lika nostalgisk varje gång jag ser henne ;) Undra om inte min faster red Natascha när vi var där första året..
Det är det verkligen!
Svängde förbi för några år sen faktiskt och hon verkade tom känna igen oss, trots att det var minst tio år sen ridlägret och åttionittiotalet som mina föräldrar var engagerade i ridskolan hästarna köptes från. Underbart vackert ställe också! Svårt inte bli nostalgisk!
 
@emptyrings åh rocklösa var jag på många somrar! Har helt och håller glömt bort vilka år, men sommaren 2008 eller om det var 2009 jobbade jag där. Red under mina år bland annat en ponny som hyrdes in till gården, Palett :) Sen red jag Domina ett år, och Muskot (som var en otroligt härlig häst!)

Vet att Prezent levde fram tills för något år sedan, minns honom väl, så snäll :love:

Sedan var jag på Ösjö western och islandshästar under några somrar, red bland annat Eldigh, Moldi, Hrimfaxe, Felda och Simba. Simba var tornerspelshäst minns jag, stor svart nordsvensk, helt otrolig ridkänsla :love:.

Åh vad jag saknar ridläger-somrarna!
 
Jag var på Ranchens ridläger 2005 tror jag, hade med egen häst. Året efter (2006) var jag på Björneröds ridläger i Strömstad, hade egen häst då med. :)
Jag var också på Björneröds 2006.:) Då red jag en ponny vid namn Matcho.
Har även varit på:
Galoppläger, Göteborg. Fick låna en busig shetlandsponny, jag har ett svagt minne av namnet Floyd.
Storås, göteborg. Jag var där två gånger och då hade jag Mayflower (Blomman) och Finesse.
Lärbro ridskola, Gotland. En eller tvådagarsläger, kommer inte ihåg.. Red denna ponnyn och en häst som hette Pål.
AP Häst, Svenljunga. 2008. Red en häst som hette Inka.
Anaharvey farm, Irland. 2009. Red olika hästar varje dag men favoriten blev en liten häst som hette Furby.
Tyvärr inte dom bästa bilderna, men iallafall något..:p
 
Först så var jag på ridskolans dagridläger flera är på raken :), var för feg att sova över trots att ridskolan låg 2km hemifrån :o.
Min favorit ponny var miss Bonnie, en bork färgad liten russ som var väldigt rolig att rida men hade en hel hög med rävar bakom öronen. Favorit tricket var att gå in på medellinjen och rulla sig.
Vann min första tävling på henne (avs lutning tävling på ridlägret), motståndarna var dock en hispig arab som fintade hinderna och en hopp rädd tjej som helst höll sig i skritt. :rofl:.

Sen så var jag på bäckaskog 2 år, hade först Alex, som var väldigt snäll ^_^. Vann dressyr tävlingen vi hade men vägrade ut mig på hopp tävlingen (bromsar ryttaren in hästen i hindret så är det inte så lätt för den att hoppa...)
Väldigt roligt lägger där vi också hade ett gymkana pass :) 2 hästar, barbacka och full fart! På den tiden så hade jag klister i baken och red med barbacka än med sadel hemma, och efter några runder med 5 örings svängar runt koner så jag fick titeln "veckans barbacka ryttare" ^_^. Lite stolt fortfarande faktiskt :rofl:.

Andra året hade jag agnes, turbo dam som nog var lite väl för stark egentligen. Men det var också ett roligt läger, hade en hopp uppvisning/tävling som avslutning där det tog ngt varv extra för att bromsa damen :angel:.

Roligt läger med mycket uteritter bad med hästarna och då det var ett vackert 1700 tals slott med lövskog och parker och en sjö 5m från stugan :love: så var det en otrolig vacker miljö att rida i.
tror det var 2005-2006 jag i bäckaskog och 1998-2004 som jag höll till på Västerstads ridskola.
 
@emptyrings åh rocklösa var jag på många somrar! Har helt och håller glömt bort vilka år, men sommaren 2008 eller om det var 2009 jobbade jag där. Red under mina år bland annat en ponny som hyrdes in till gården, Palett :) Sen red jag Domina ett år, och Muskot (som var en otroligt härlig häst!)

Vet att Prezent levde fram tills för något år sedan, minns honom väl, så snäll :love:

Sedan var jag på Ösjö western och islandshästar under några somrar, red bland annat Eldigh, Moldi, Hrimfaxe, Felda och Simba. Simba var tornerspelshäst minns jag, stor svart nordsvensk, helt otrolig ridkänsla :love:.

Åh vad jag saknar ridläger-somrarna!


ah, vad kul! Ja, prezent var över tjugo redan då jag red honom, pigg som få, men väldigt lyhörd. De hästarna som du nämner kom nog senare. Men hon verkar ha lagt ned ridlägren nu? Den enda hästen jag känner igen på hemsidan nu är Miljon som var liten fölis när jag var där.
 
Sjöstjärnan 2006, Oki (hyrde sedan henne 06-07)
Sjöstjärnan juni 2007, Oki
Sjöstjärnan augusti 2007, Prins (hyrde honom från det året och numera ägare till :love:)
Sjöstjärnan 2008, jobbade så red massa olika pållar då :up:
 
Taffsnäs 2004, Leffe.
Taffsnäs 2005, Kastor.
Taffsnäs 2006, Kastor (som jag köpte 2011 :love).

Har tyvärr inga bilder online :(
 
1994 var jag på Grällsta och red Teddy. Helt underbar och jättesnäll när man väl hade tränsat. ;) Ville hyra honom efteråt men han var redan upptagen så vi hyrde Pripps istället. De såg nästan likadana ut men pripps var inte alls speciellt snäll.

Lägret i övrigt var inte så mycket att hurra för heller..
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 658
Senast: AnneB
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 694
Senast: honung
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 426
Senast: Anonym15
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 988
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp