S
SyntheticPassion
Detta kanske är en dum fråga, jag vet inte. Är det bara vissa bestämda raser som får starta Scandinavian Open eller är det öppet för alla? Tycker bara man ser hästar av halvblodstyp i start/resultat-listor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varmbodig travare är en ras man aldrig ser där inne... Men jag tror att om t.ex. Brink skulle utbilda en travare (med bra galopp o.s.v.) skulle den ha precis lika stor chans om inte större att både kvala in och kanske vinna. Eftersom travare har i regel lätt för att sätta under sig och trampa under... Det är bara det att Brink aldrig skulle utbilda en sådan då deras ryckte inte är det bästa. (ps, min dröm; bli en otroligt framgångsrik dressyr ryttare och när jag är rik, börja utbilda en massa travare och tävla dem i världsklass och sedan sätta igång och avla.. På min egen varmblodiga travar dressyr stam. De kommer då vinna lika mycket som Briar.. Sedan skulle min idé smitta av sig och fler och fler berömda och duktiga dressyr ryttare skulle börja utbilda travare. Sedan kommer hoppryttarna, fälttävlan och western m.m. Efter allt detta höjs travarnas status och de är lika eftertraktade som halvblod. Ingen dömd ras som kommer hamna hos oerfarna 10 åringar som gått på ridskola i två år med föräldrar som inte vet ett skvatt om hästar. Inte häller en dömd ras som hamnar på långa och hämka transporter till polen för slakt... Underbar dröm va??)
Må så vara men de är "kända" för att kunna trampa under sig.. ^^ De skjuter ifrån med bakbenen och tar in benen under magen. Har man en bra travere (som inte gått på trav) så får man en häst som trampar under som uta helvete.