Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Västgöte givetvis. Jag är också väldigt nyfiken på Lapsk vallhund, de verkar väldigt lika västgöten, men större och mer av allt. Frågan är väl hur mycket mer, dubbelt eller x10? En ras jag älskar att se på men aldrig kommer att ha är Basenji.
Labrador (ej utställningsvarianten)
Flat
Brukshäfer
Vit herdehund
För att dom är trevliga, glada, arbetsvilliga, och lättsamma träningskompisar och familjemedlemmar. Dessutom är alla fina att se på. Alla dessa skulle passa in perfekt i vårt liv just nu och vi har en labrador på ingång till sommaren
Am. Cocker för att jag är uppvuxen med sånna och dom vi hade var otroligt trevliga familjehundar, gillar inte pälsen men det är ju lätt avhjälpt genom att klippa ner dem. Blir ingen sådan igen dock pga rasens hälsoproblem som jag tycker blir sämre och sämre. Dessutom är det för stort fokus på utställning inom den rasen vilket såklart påverkar aveln och ofta till det negativa.
Jack Russel tycker jag är en käck ras också, när vi inte vill ha medelstora hundar längre blir det nog en sådan i framtiden.
Malle har länge stått på önskelistan men en sådan passar inte in i vårt liv just nu.
Jag är ju väldigt förtjust i många hundar ur terriergruppen. Det har alltid varit så och jag kan inte riktigt förklara varför. Det är något med utstrålningen. Blicken på min airedale - busiga pepparkorn under lugg
Hundavel & Ras
Hej!
Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :)
Kan...
Hundavel & Ras
Detta gör mig så himla glad att läsa! Det går framåt, även om många på sociala medier inom berörda raser inte jublar, tror detta kan bli...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.