Vilka raser gillar du och varför?

Västgöte givetvis. Jag är också väldigt nyfiken på Lapsk vallhund, de verkar väldigt lika västgöten, men större och mer av allt. Frågan är väl hur mycket mer, dubbelt eller x10? En ras jag älskar att se på men aldrig kommer att ha är Basenji.

Labrador (ej utställningsvarianten)
Flat
Brukshäfer
Vit herdehund
För att dom är trevliga, glada, arbetsvilliga, och lättsamma träningskompisar och familjemedlemmar. Dessutom är alla fina att se på. Alla dessa skulle passa in perfekt i vårt liv just nu och vi har en labrador på ingång till sommaren :heart

Am. Cocker för att jag är uppvuxen med sånna och dom vi hade var otroligt trevliga familjehundar, gillar inte pälsen men det är ju lätt avhjälpt genom att klippa ner dem. Blir ingen sådan igen dock pga rasens hälsoproblem som jag tycker blir sämre och sämre. Dessutom är det för stort fokus på utställning inom den rasen vilket såklart påverkar aveln och ofta till det negativa.

Jack Russel tycker jag är en käck ras också, när vi inte vill ha medelstora hundar längre blir det nog en sådan i framtiden.

Malle har länge stått på önskelistan men en sådan passar inte in i vårt liv just nu.

Jag är ju väldigt förtjust i många hundar ur terriergruppen. Det har alltid varit så och jag kan inte riktigt förklara varför. Det är något med utstrålningen. Blicken på min airedale - busiga pepparkorn under lugg :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 129
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 643
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 807
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Detta gör mig så himla glad att läsa! Det går framåt, även om många på sociala medier inom berörda raser inte jublar, tror detta kan bli...
30 31 32
Svar
620
· Visningar
29 461
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar