Vilka på buke har Amstaff, Pitbull eller blanding med nån av dessa?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Naggur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 163
  • Visningar Visningar 43 969
Sv: Vilka på buke har Amstaff, Pitbull eller blanding med nån av dessa?

Jag har en Amstaff på snart 12 veckor och så en rottis som oxå vill vara med =) på snart 4 . Båda är tikar och reg i skk. Valpen är lite suddig.
8484277.jpg
[/url][/IMG]

8484279.jpg
[/url][/IMG]

8484489.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad:

Vilken sötis! :)

Måste fråga. Läser så mkt hemskheter om denna ras på Aftonbladet och andra mediasidor. Är det verkligen så vanligt med att de blir aggressiva eller är det bara de att de uppmärksammar extra mycket om de här hundarna gör något?

Vilken sötis! :)

Måste fråga. Läser så mkt hemskheter om denna ras på Aftonbladet och andra mediasidor. Är det verkligen så vanligt med att de blir aggressiva eller är det bara de att de uppmärksammar extra mycket om de här hundarna gör något?

Jag skulle tro att de hundar man läser om i tidningar är hundar uppfödda utan tanke. Vilken hund man än föder upp så måste man vara noga med mentalitet och sundhet. Vara beredd att lägga ner tid och pengar för att få ihop bra kombinationer. När pitbullen kom till sverige så var det några som seriöst började avla på hunden men den kom snabbt i fel händer och folk avlade med den närmsta de kunde hitta och sålde till dem som ville köpa o.s.v. Avelsmaterialsutbudet krympte och när man inte fick rasen godkänd så la många ner aveln på pitbulls medans många fortsatte med en mindre seriös avel. Amstaffen har haft det lite bättre då den blev godkänd och hade några riktiga eldsjälar som tog in hundar och ställde krav på de som köpte.

En kompis i usa har pitbulls och en av hennes tikar jobbar som rehabhund på ett handikapcenter. I det jobbet måste hon vara stabil, tålmodig och lugn, vilket hon är. I USA är avelsbasen större och det är mer engagemang runt den.

Med detta menar jag inte att alla som avlar i sverige är oseriösa, jag vet att det finns de som arbetar hårt för denna hund. Har själv haft en pitbull och han tävlade jag lite lydnad med och han hjälpte till att blodspåra ibland. Jag hoppas ni förstår mig rätt, att dem hundar som figurerar i media är nog inte de seriöst avlade hundarna utan uppfödda av de kompisar som korsade sina två utan tanke på lämplighet för de ville ha valpar.

Har en PB som är 4 år. Är hur snäll o go som helst. Älskar att sova på värmegolvet och avskyr att vara ute i regn o ruskväder.
Den maskade på bilden är en Boerboel.
IMG_0966.jpg

IMG_1098.jpg

Tack för svaret "Stall EMME". Synd att det blir så där ibland :mad:

Jag har en Amstaff på snart 12 veckor och så en rottis som oxå vill vara med =) på snart 4 . Båda är tikar och reg i skk. Valpen är lite suddig.
8484277.jpg
[/url][/IMG]

8484279.jpg
[/url][/IMG]

8484489.jpg
[/url][/IMG]

Jag förstod att du skrev fel men det låter ganska kul att Valpen är suddig hehe

Men Amanda du är ju bara för söt!! :love:

Jag har världens underbaraste vovve en amstaff/pitbull.. pappa renrasig amstaff och mamman är 75% amstaff 25% pittbull..

Namn: Terroristen - alias Terror
Född: 24 januari 07
Färg: Tigrerad
Kön: kastrerad hane
Vikt: 30 kg
mkh: 56 cm
Personlighet: Glad och energisk pojk som älskar bus och lek.. Gärna leka och pussa familjens barn:).. Förstår inte att alla hundar kanske inte är lika glada som jag.. Han älskar alla hundar, katter , människor ja han älskar allt, eller nä nu ljög ja dammsugaren ska man DÖDA:devil: ( matte är lagom road:crazy:)
Annars är jag nog lite av en fegis, de där dom säger att vi ska vara övermodiga vi såkallade "kamphundar" dom vet inte vad dom pratar om, ex åka buss??? är matte helt knäpp inte går jag frivilligt in i de där monstret ( matte får bära in mig :D).. mattes hästar är ju ENORMA så de gäller att hålla sig borta från stallet...
Men inget är bättre än att ligga i mattes knä i soffan och gosa och kela ( och om jag får bestämma PUSSAS )

Bilder kan jag inte lägga in för jag vet inte hur man gör.. Datasnille som man är:confused:

Ha de bäst allihopa

Amstaff the dog godfather :bow:

Jag har 2 pitbull/amstaffar :love::love:

Athena
aenglah

aenglah

aenglah

Som jag haft 1,5 år!

:love::love::love:

Zacha
DSCN1368.jpg

aenglah

aenglah

aenglah

Som jag snart haft i 6 år
:love::love::love::love::love:

Jag har en blandning mellan Amstaff och Dobberman :love: (mamman amstaff, pappan dobberman.)
En mycket trevlig och social hund, pigg och glad och älskar att jobba. Dock är han lite svår med andra hundar (speciellt små och andra hanhundar) och katter. Han backar tyvärr inte om det finns möjlighet att slåss!! Däremot är han underbar med valpar och hundar som är lägre rang.
Mot familj och vänner är han däremot underbar han älskar verkligen alla människor och vaktar inte det minsta. Han skulle utan tvekan släppa in inbrottstjuvar och bara bli glad över sällskapet :)

P1010574.jpg

P1010148.jpg

P1010153.jpg

FÖRLÅT för dom stora bilderna :o

Iorsetjejen.jpg

hst.jpg

Mina amstaffar...:love:

Hej! Jag har en 5 mån 75%amstaff 25%pitbull tik, she's adorable :D

nikkiehav2.jpg
[/IMG]

Hej! Jag har en 5 mån 75%amstaff 25%pitbull tik, she's adorable :D

nikkiehav2.jpg

jag har en 7årig pitbull/amsatff tik:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka