Vilka på buke har Amstaff, Pitbull eller blanding med nån av dessa?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Naggur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 163
  • Visningar Visningar 43 969
Sv: Vilka på buke har Amstaff, Pitbull eller blanding med nån av dessa?

glömde att tala om att min snutt är 6 månader nu.
han växer så det knakar. är redan 6 mån. &
en mank höjd på : 49 cm. & vikt mellan 25-27kg.
men han ser inte mullig ut. sist som jag vägde honom
så vägde han 25kg.

Den är ju knappast reggad i skk i alla fall..

Nej de fattar hon nog=) men i USA finns det flera kennelklubbar. inte bara en som i sverige. det var det bebben menade=)

svar till gnist:

nej,han är inte reg. i skk. det har jag inte påstått heller ! eftersom skk ej reg. apbt eller varghundar.

apbt reg. faktiskt i USA & det är i usa min egen apbt är reg./stamtavla.

Nej, det vet jag. Eftersom det är en av mina allra mest favoriserade raser så kan jag det mesta om både rasen och reglerna runt den. Jag menade mer om han var reggad i UKC, ADBA eller någon annan organisation.

Om du vill så kan du maila bilden till mig så kan jag lägga upp den åt dig. Min mail ska finnas under min profil :)

Är det i UKC eller ADBA som han är reggad?

Förövrigt så vägde å mätte jag min Amstaff igår, han väger 18 kg å är 45 cm i höjd....det är relativt stort va :crazy: i samma stl som din bebben för min är ju ändå lite äldre

Ja, det är nog där som min kommer att vara strax också. Han växer ruskigt fort för tillfället! För 1 vecka sedan så köpte jag ett sele, som då satt ganska löst, just för att kunna växa i. Igår upptäckte jag att det numera sitter ganska tight över bröstet och det kommer inte att kunna användas längre än max en vecka till, men då lär det sitta åt.

Jag ska försöka komma åt en våg så att jag kan väga honom igen också. Vi har ingen hemma, och jag kan inte komma på någon som har i närheten heller sådär.. Så jag får köpa hem någon, så att man hänger med i tillväxten :)

Bebben skrev:
Ja, det är nog där som min kommer att vara strax också. Han växer ruskigt fort för tillfället! För 1 vecka sedan så köpte jag ett sele, som då satt ganska löst, just för att kunna växa i. Igår upptäckte jag att det numera sitter ganska tight över bröstet och det kommer inte att kunna användas längre än max en vecka till, men då lär det sitta åt.

Jag ska försöka komma åt en våg så att jag kan väga honom igen också. Vi har ingen hemma, och jag kan inte komma på någon som har i närheten heller sådär.. Så jag får köpa hem någon, så att man hänger med i tillväxten :)
Jo dom växer iof i perioder mer eller mindre, nu har som tur är min börjat växa långsammare.
Blir så dyrt när dom växer så, just nu är jag på mitt andra sele till honom men den håller nog ett tag till.
Har din börjat tappa tänderna ännu? För det har inte min.
Jo en våg är bra å ha hemma, annars kan man väga dom hos vet gratis.

Han har bytt ut alla framtänder nu :love: Det är supersött att se dom stora och kritvita nya tänderna, bredvid hans bebissmå hörntänder :D

Bebben skrev:
Han har bytt ut alla framtänder nu :love: Det är supersött att se dom stora och kritvita nya tänderna, bredvid hans bebissmå hörntänder :D
tihi va gulligt!

Man ser ju inte så mycket på bilderna men jag tycker det ser ut som han e typ samma blandning som min. alltså inte med boxer i. men vad vet jag?=) de e ju inte min hund=) fin va han i alla fall=)

jo,han har ju samma "kropp" som en boxer.. stor bröstkorg,och liten "mage"...

sen har han nog fått höjden därifrån,han är ca 53 cm hög...

men att mamman är pb är då helt 100 i allafall,det är pappan som är okänd,men som sagt så gissar vi på boxer,och många tror att det är en renrasig boxer på långt håll..

pittbull tik på 2 år.
haft sedan hon va 4 veckor.

Pskliljor8maj014.jpg

passar en annan tiks valpar
IM000616.jpg

ligger i mammas jack, ficka :love:
PICT0068.jpg

15okt030.jpg

pittbull tik på 2 år.
haft sedan hon va 4 veckor.

Pskliljor8maj014.jpg

passar en annan tiks valpar
IM000616.jpg

ligger i mammas jack, ficka :love:
PICT0068.jpg

15okt030.jpg

Gud en sån snygg! Min kompis har en pitbull/rottweiler på snart två år. :)
68769_1146689589.jpg

70597_1146689708.jpg

Hon är väldigt söt. ^^

Senast ändrad av en moderator:

Man ser ju inte så mycket på bilderna men jag tycker det ser ut som han e typ samma blandning som min. alltså inte med boxer i. men vad vet jag?=) de e ju inte min hund=) fin va han i alla fall=)

dåliga bilder håller jag med om.. kommer (kanske) bättre här..

kroppen:
http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Hasse024.jpg

huvudet:

http://i70.photobucket.com/albums/i94/s-flickan/Hasse025.jpg

min prins det.. *love* men vad tror ni,kan det vara boxer i han,eller satsar ni på nån annan ras?? pb vet vi att det är iallafall....
sägs boxer,men jag tycker att då skulle han ha kortare nos,och mer uppåtstående..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka