Vilka på buke har Amstaff, Pitbull eller blanding med nån av dessa?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Naggur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 163
  • Visningar Visningar 43 969
Sv: Vilka på buke har Amstaff, Pitbull eller blanding med nån av dessa?

Jag har åxå omatchade vovvar.
Har staffe å dvärgpinscher. tidigare hade jag en amstaff/pitbull å har åxå fått sånna dumma kommentarer. i båda fallen bestämde/bestämmer dvärgpinschern. De e mer aggrisivitet i honom än va de va i båda "kamphundarna" tillsammans=)
hihi de e min nakenfis som bestämmer här hemma med.. men undra hur länge till?? :angel:
jag tycker de e lite roligt med så omatchande hundar. folk fäller ju så roliga kommentarer..

Jag äger inte hunden, är bara fodervärd=)

Hela hans stamtavla + bilder finns på www.britishsteel.se

finns under "hanhundar", Troll heter han

vilken snygging! dom är verklgen otroligt fina staffarna! ska du ställa honom eller gör ägaren det? hur många gånger vill dom att han används innan du får honom? jag är fodervärd åt min pappistik och hon ska ha två kullar innan hon blir min....

Jag menade självklart inte att JAG tyckte det va så.

Men "fel" ägare använder ju gärna namnet "pitbull" på alla möjliga gatukorsningar."

Jag förstår vad du menar där och är glad att det inte var din åsikt att det var häftigt att ha en pittbull!
Men jag undrar ändå - alla ni som tydligen skaffat dessa raser - varför? vad vill ni med ert hunderi? vad ska ni ha dem till?
Tyvärr är det så att i vår lilla stad så går inga hundägare ut med sina hundar på kvällstid då det endast är de som har pittbull mm som är ute med hundarna på stan då.....Alltså kan jag inte låta bli att undra - varför skaffar man dessa raser när det finns så många andra, vad står de för?
Eftersom jag läst hela tråden och alla lovord om dessa raser så förstår jag att jag stoppar huvudet i ett getingbo..

Senast ändrad:

Ja han e fin=)

Han har ställt 1 gång än så länge, då ställde ägaren honom.
Men det är jag eller husse som kommer ställa honom framöver.

Dom ska ha 14 parningar eller tills han e 7 år innan vi äger honom.
Det låter mycket, jag vet=) Men han är en import med nytt blod så=)

Jag skaffade en sådan hund för att den har alla de egenskaper jag är ute efter. Att de sen blev en blandras berodde på att en kompis hund fick valpar som man såklar blev jättekär i=)

Har i många år velat ha en staffe, sen fick jag upp ögonen för amstaff. så blev de en amstaffkorsning.

Jag gillar deras utseende, finns inget finare än muskulösa kraftiga hundar. men framförallt gillar jag deras psyke och temperament.
Jag har aldrig träffat så människoälskande hundar i hela mitt liv. Dom är verkligen "lättlärda". Med det menar jag att dom gör sitt allra bästa, med rätt metoder!

Våran förra hund Athena va så himla sönderstressad pga sin allergi. jag skulle åxå bli galen av att det kliade oavbrutet! Dessutom hade hon dåliga erfarenheter av andra hundar då hon blivit påflugen av lösa hundar ett antal gånger. Pga det va de rätt jobbigt att gå ut med henne. Men med rätt träning så blev det mycket bättre, men innan det hann ge resultat på riktigt så tog vi bort henne.

Våran nya hund Troll är heeelt annorlunda! Han bryr sin inte om andra hundar ute, husse å matte är mycket intressantare=) Han har ALDRIG ens försökt att dra i kopplet! Det är verkligen trevligt att gå ut med honom, inte som med Athena, ångest!
Amstaffen tyckte om att vara ute i alla väder. Staffen får man nästan dra med sig ut vid minsta fuktighet i luften=)

Innomhus är dom ganska lika. Blir såååå glada att dom inte vet va dom ska ta vägen när de kommer någon. Men kan lätt ligga å sova bort hela dagen helt utsagna i soffan=)

Du undrar varför man vill ha en sådan hund, jag undrar samma sak om vissa andra raser. Tar som exempel schäfer. Varför? Dom har mycket problem med höfterna, jag har knappt träffat nogon som e frisk i skallen. de allra flesta har varit väldigt underliga och agressiva, kan lika gärna bero på ägaren iofs.

Det finns väl för och nackdelar med alla raser och en del gillar vissa raser å ogillar andra. Smaken e som baken=)

mycket stålig hund du har!

får man fråga varför du fick/tog/köpte henne som så liten? :)

Hon är uppfödd i ett badrum som kommande kamphund och han som ägde lägenheten skulle flytta och ville inte ha med sig valparna(vet inte riktigt vems hundarna va) så då frågade en annan om jag kunde ta valpen tidigare vilket jag mer än gärna gjorde då dom började hetsa valparna mot varandra redan när dom började öppna ögonen.
Jag pratade med vet.klinik som sa att det inte skulle vara några problem.

jag skaffade rasen för att jag är helt nedkärad i utseendet för de första!! :love:
#jag tycker dom är så otroligt vackra.
#vill ha en hund som älskar människor och som gör allt för att få vara med mig.
#en hund som gillar att röra på sig, men som inte är krävande fysiskt sett. som tex en vallhund. alltså en som gillar att röra på sig när man kommer ut men som älskar att ligga o sova i soffan brevid mig när jag är inne.
#dom är signalkänsliga och lyssnar bra. tacksamma att jobba med.
#dom är jäkligt tåliga att ha i stallet och på fjället.
#smidig och bra för agility
#lagom storlek
#väldigt friska bara man är rädd om höfter och armbågar (som gäller för nästan alla tyngre raser)
#gillar att leka - det är därför jag har en hund, för att leka med dem. han kampar, leker jaga och busar helt hysteriskt när jag ber om det.
#dom är intelligentare än många andra raser - med hästlängder! intilligentare hund än den jag har får man leta länge efter! jag gillar inte ointilligenta hundar!

helt enkelt en helt överläset bra hund att ha å göra med. skulle ladrig skaffa en annan ras nu när jag haft en amstaff. finns ingen som är mer komplett än denna. man kan göra precis vad man vill med dem och dom tycker bara det är skitroligt, men dom tycker det är precis lika roligt att bara vara lat.

så varför skulle jag inte välja amstaff??? vad skulle passa bättre? och sen är det väl inte fel att tycka att sin hund tilltalar mig utseendemässigt?

Ni som har amstaff, PB eller blandningar av dessa, hur tycker ni dom fungerar ihop med hästar? min grabb tycker det är jättekul att vara runt omkring i stallet. har gått med på promenader med våran shettis, men inte med D-ponnyn än. Men det ska han snart få göra. Kan ni ha med era när ni rider??

Min amstaff/Pitbullkorsning funkade jättebra att ha i stallet. Sen lånade jag ut pålle på foder å hon fick inte vara i nått stall på ett par månader. då hände nått som gjorde att hon inte alls gillade häster speciellt mycket längre.
Staffen har inget hästvett över huvud taget å springer runt fötterna på hästarna.
Amstaffen hade jag aldrig med ut när jag red. hade allderles för dålig kolla på henne när de gällde andra djur=)
Staffen e bara 5,5 månad så han får inte vara ute på promenader än.

min amstaff funkar åxå bra i stallet. han tycker de e skitroligt med hästarna! han är lite för närgången på dem, men vi har skitsnälla hästar! tur :angel: men det är olika för alla individer. han har varit med när jag ridit på åkern vid stallet och då har han bara sprungit omkring och undrat vad jag gjort UPPEPÅ hästen :rofl: han har åxå velat sitta där. :D

nämen så det går skitbra! jag tycker det är en totalt suverän hundras att ha i stallet.

Hon är uppfödd i ett badrum som kommande kamphund och han som ägde lägenheten skulle flytta och ville inte ha med sig valparna(vet inte riktigt vems hundarna va) så då frågade en annan om jag kunde ta valpen tidigare vilket jag mer än gärna gjorde då dom började hetsa valparna mot varandra redan när dom började öppna ögonen.
.

Suck - vad är detta för hunduppfödning??? Hur kan det bli en bra individ av en sådan start?
Tyvärr visar detta på just de rykten man hör om dessa rase.

Haha självklart får han gå ut och kissa, bajsa å leka. men han får inte gå på motionspromenader än=)

Haha jo jag förstod det, skulle bara retas lite...

Suck - vad är detta för hunduppfödning??? Hur kan det bli en bra individ av en sådan start?
Tyvärr visar detta på just de rykten man hör om dessa rase.

öööhh?? jaha.. :confused:
bevisar ju hur lite du kan om hundar med..

har du alrig hört om pudelkennlarna som har 100hundar i burar?? är dom dåliga raser för att en uppfödare brister i sin hundhållning??

eller yorkshire terrierna som var 145 hundar i samma hus - är det en sämre ras??

usch - läs på inann du spyr galla... röt ägg finns det inom alla raser oavsett djur. fråga hästhandlarjävel om hennes hund är nå värre än vilken pudel som helst??

det är sånna som du som skapar dåliga rykten på hundraser - inte rasen den själv!! :mad::mad::mad::mad:

öööhh?? jaha.. :confused:
bevisar ju hur lite du kan om hundar med..

har du alrig hört om pudelkennlarna som har 100hundar i burar?? är dom dåliga raser för att en uppfödare brister i sin hundhållning??

eller yorkshire terrierna som var 145 hundar i samma hus - är det en sämre ras??

usch - läs på inann du spyr galla... röt ägg finns det inom alla raser oavsett djur. fråga hästhandlarjävel om hennes hund är nå värre än vilken pudel som helst??

det är sånna som du som skapar dåliga rykten på hundraser - inte rasen den själv!! :mad::mad::mad::mad:

:bow::bow::bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka