Vilka magnetskydd är bäst?

Minnie

Trådstartare
Är inne på att köpa ett par magnetskydd till min häst som till min stora sorg fick en senskada för 1,5 vecka sen på en fälttävlansträning. Jag är beredd på att prova allt som kan hjälpa honom att bli bra. Har googlat runt o det finns ju lite olika. Veredus skydd är ju dyra men verkar ha mest gauss. Ni som använder magnetskydd vad har ni för skydd? Tycker ni att det hjälper?

Sv: Vilka magnetskydd är bäst?

Tack för tipset! Har du egen erfarenhet av den behandlingen på senskada? Uncabs produkter var ju ganska mycket billigare än Veredus. Vad för slags laserbehandling är det man kör med på senskador?

Har en kompis som har en Biolight som jag tänkte testa också. Jag gör som sagt allt för att han ska bli 100% återställd.

Ja jag hade en häst med avsliten sena som vi använde laser på och med mycket goda resultat!!! Jag har både magneter från Uncab och Magnethealth funkar bra både och! Vilken sorts laser behandling ska ju den som använder lasern veta! I början kom hon jag hade 3 ggr/vecka för att sen minska ner till 1/vecka... Det är ju rätt så dyrt men klart värt det! :D

Jag hoppar med här och slänger in en fråga om det är okej.
Min häst har en skada i ett ligament under kotan, en blödning. Tror ni att magneter skulle hjälpa till henne?

Tänkte att jag skulle rådfråga veterinären också, men vill gärna höra fler erfarenheter.. :)

Mvh Domino_s

Jag känner att allt är värt att testa!! Annars brukar jag inte vara så mycket för "alternativa" saker. Men som sagt nu är jag beredd att testa allt! Ska höra mig för om det finns någon som kör med laser här i området.

Nu har jag mailat Uncab o frågat tusen frågor bla varför man ska välja just deras produkter. Ska bli kul o se vad dom svarar.

Vidarebefordra gärna :) vore spännande att se om det finns någon som har en vettig förklaring till varför deras produkter skulle fungera. Alla underliga förklaringar om att "blod är magnetiskt och därför dras till magneterna och ökar blodgenomströmningen" jag har fått när jag har frågat diverse säljare har gjort mig enormt skeptisk till magnetprodukter generellt.

Jag kan ju säga att jag är positivt överraskad, jag har använt magneter rätt länge till min häst då jag sett positiva resultat! Har både täcke och paddar. Nu när mni man började få krångel med knäet när han springer så lindade jag på padden och sa att han skulle börja ha den varje dag ett par timmar... Tro det eller ej men han är redan bättre efter en veckas användning! har inte alls lika ont längre! :)

Men allt tyder på att den typ av magneter som säljs till konsumenter har så liten effekt att det knappt har någon betydelse. Den eventuella blodcirkulationshöjande effekten är så svag att experterna tvistar om den överhuvudtaget finns. Man får sannolikt minst lika god effekt av en vetekudde som man värmer i mikron.

Säger Bertil Dahlgren, läkare och ordförande i Läkarföreningen för integrativ medicin

Jag har en gammal häst med diverse krämpor.
Köpte först en nackmagnet från Uncab som han hade på grimman i hagen.
Det märktes stor skillnad på honom när han hade den så pass länge, den gav inte samma resultat om han bara hade den en kort stund.
Därefter köpte jag en "starkare" nackmagnet från Magnethealth som han haft kortare stunder, tex i släpet efter träningar, när han skoddes eller när han fick massage.

Jo, jag är fullt medveten hur det teoretiskt inte bör fungera och är som sagt skeptisk till det utan var mer intresserad av vad det finns för försäljningsargument ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 676
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
944
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 914
Senast: mamman
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
1 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka