Vilka kryddor passar bäst till vildsvin?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 9 236

Mirre

Trådstartare
Fick hem en halv gris igår och funderar på hur man bäst tillagar köttet. Vilka kryddor passar bäst och hur skulle ni göra en grillmarinad?

En vän till mig marinerade det i rödvin, av fylligare sort. Lät det marinera ett dygn och körde det sen lågtempat på grillen. Ingen annan krydda.
Gillar egentligen inte kött, men det här var fantastiskt gott!

En vän till mig marinerade det i rödvin, av fylligare sort. Lät det marinera ett dygn och körde det sen lågtempat på grillen. Ingen annan krydda.
Gillar egentligen inte kött, men det här var fantastiskt gott!
Låter jättegott! Rödvinssås passar ju bra till kött, så då borde ju en marinad också göra det. Med en potatisgratäng till eller så

Rödvin, salt, peppar och ev lite rosmarin och sen in i ugnen på låg temp i ett par timmar . :up::up: Blir inte bättre än så.

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
519
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 057
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 156
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 310
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka