Vilka kattraser?

Zarro

Trådstartare
Jag kanske ska börja på universitetet till hösten och funderar då på att skaffa mig en katt,helst en Maine coon.
Nu är frågan så här...kan dom leva hela sitt liv inomhus lr måste dom få komma ut också?
Annars har ni några andra bra förslag på kattraser?
Jag skulle gärna vela att min katt är sällskaplig och kärvänlig utav sig.Att den pratar har ingen betydelse eftersom våran huskatt som vi har nu gör detta.
Pälsvård är inga problem för mig.
Hmm...någon som kan något bra?
:p

Sv: Vilka kattraser?

Min katts pappa är Main Coon och är inomhuskatt så jag antar att det går :)

Senast ändrad av en moderator:

Alla raser kan leva inomhus, om man ger dem en stimulerande miljö. MCOn är inte väldigt aktiv, utan en ganska "lagom" katt för de flesta (om man vill ha en stor och semilånghårig katt ;) ). Sällskapliga och väldigt snälla är de generellt, och de har ett väldigt speciellt läte (de låter som kattungar hela livet, trots att de är gigantiska).

jag har mco, inomhuskatter hela gänget och de trivs utmärkt :)
går dock med dem i sele då och då, vilken uppskattas :D

Jag har haft en Main Coon flicka i en lägenhet o det gick jätte bra, men hon ville ha mycket sällskap för att må riktigt bra o älskade att promenera med oss i parken. Jag tog med henne utan koppel faktiskt o hon följde efter, hur långt som helst! Då o då kom hon på "semester" hos mamma där hon fick vara lös på landet o jaga, det gillade hon väldigt! (som alla katter skulle antar jag!)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 411
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 585
Senast: cirkus
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 548
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar