Vilka hingstar ger bra temperament?

Masse

Trådstartare
Vi har ju trådar om vilka som ger lite mycket innanför pannbenet men vilka brukar ge bra?
Vilka ska man titta på till lite svåra ston egentligen?

Sv: Vilka hingstar ger bra temperament?

Vi har haft tre avkommor till In Love With You där den mest uppenbara gemensamma nämnaren har varit att de har varit mycket snälla och försynta. Sedan beror det ju på vilket sätt som stoet har för mycket innanför pannbenet på. Man ska nog inte använda honom på ett ängsligt sto, de verkar ha väldigt mycket "will to please".
Vi har sju uppfödningar efter Daguet Rapide, vilka alla är tuffa, men på ett mycket BRA sätt. (Av vad man kan se hittills, de är 1 och 2 år gamla.) De är framåt, har självförtroende men är väldigt vettiga och talbara. Inga mesproppar.

Det sto jag har i tankarna, har jag inte sett själv ännu, kommer nästa vecka. Men hon lär vara svår i allafall tills man lärt känna henne. Tydligen är mest nöjd om hon får vara på banan och springa fort. Vilket gjort att hon blir sur om man håller igen henne.
Hennes mamma var svår men hanterbar på banan och hennes bror efter From Above är tydligen helt underbar att ha med att göra.

Är avkomman efter From Above dessutom bra och inte bara trevlig får du väl betäcka med From Above då. :) (Även om Armbro Goal blodet kanske inte är så skoj.)

Jo han är bra, men jag börjar känna att snart är väl min kvot med honom mer än fylld ;)
Så jag tycker att får titta om efter andra hingstar som kan stabila avkommor.

Själv kan jag ju bara yttra mig för dom vi fått och fram till ett och etthalvt års ålder..

Lindy Lane har lämnat väldigt trevliga ungar oavsett sto här hemma..
Make it Happen har vi tre av och om jag tänker på vad dom mammorna har haft tidigare så är dessa både snygga, trevliga och av bra storlek.

Då det gäller From Above så tycker jag att utseende är nedärvt från honom men skallen mer från mamman, fast lite mer sansade ;)

Det var några som vi har fått flera av med olika ston.

Längre tillbaka har vi fått ungar med Turbo Trust och skarplinjade märrar. Underbara föl och oerhört fina exteriört. Men lite blyga.

Sen är det ju alltid svårt att sia om sånt här. Man kan ju tycka att en Jobie unge på en WSBare skulle vara "rolig".
Men icke. Helt genomsnäll sak med gott självförtroende som hittils gjort allt rätt...

AM

Jag har haft rätt många Muscle Memory-ungar här, och de är väldigt medgörliga, tycker jag.
Jag hanterar inte fölen så mycket när de är små, utan gör det man ska, maska, raspa lite fötter osv. De verkar bara tycka allt är spännande och kul.

Du har helt rätt.

Även MM har vi haft några av och dom har varit av den sociala sorten och ganska stora.

AM

Jag rekommenderar Meadowbranch Lucky för ett lung och trevligt temperament då jag både har en häst efter honom och har träffat några andra med lika underbart psyke :) Dock så är han ganska stor men det behöver ju inte vara något problem :)

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
202
Senast: Sel
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
351
Senast: Krålus
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 873
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden