Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

tjipp!
nu har jag med fixat ett stall..och kan inget om trav så detta blir kul och spännande :D
änsålänge väääldigt rörigt och svårt att förstå, men skall göra mitt bästa för att tids nog bli en värdig bukefalos medlem ;)

finns det bara pensionerade hingstar?

Jisses! Även fast jag inte kan nå gått om trav så går det bra för mig just nu. Hästarna tränar som skjuton och denna väcka har jag redan tre vinster!:bump:
Ja för några väckor sen var jag nästan pank snart kan jag bygga ut igen om det fortsätter så här.
Stallets stjärnor måste hyllas för sina heroiska insatser.
Psy Jente
Amber De Facto
Flushed Dalton
Sir Angus McBeef

Jag mistänker att mina framgångar kommer av att jag använder vatten, havre och hö metoden blandat med ridträning eller vad tror ni?
:banana:En dansade /K-Trotters

tjipp!
nu har jag med fixat ett stall..och kan inget om trav så detta blir kul och spännande :D
änsålänge väääldigt rörigt och svårt att förstå, men skall göra mitt bästa för att tids nog bli en värdig bukefalos medlem ;)

finns det bara pensionerade hingstar?

Välkommen i gänget! :)

Det finns massor av unghästar som är pensionerade, de är bara lite svårare att hitta... ;)
Jag vet ingen lätt väg (nån som vet, säg gärna till!!), men om du går in i menyn på vänster kanten, under "allmänt" finns en meny med "avelshingstar". Om du går in där, hittar en fin hingst (helst avelsrekommenderad, 4 är bäst/svårast att få = bättre avkommor), under "avkommor (XXX)" kan du se alla avkommorna sorterade på ålder. Om du går in på "första bästa" så ser du om den är pensionerad eller inte, om den inte är det, klicka på tillbaka knappen i browsern och gå in på nästa. Om du hittar en pensionerad avkomma som du vill ha klicka på "hämta hem" eller vad det nu står. Ju yngre, desto bättre skulle jag vilja säga ;)

Tänk på att du inte kan ta hem fler pensionerade travare om du har 10 hästar eller fler i stallet redan.

Lycka till med dina travhästar! :)

Ser nu att Buke-loppet går på julafton. Vilken urbota dum dag det blev... :smirk:
Ja, ja, hinner väl titta in för att se hur det gått efter att tomten varit här :D

Ett annat tips är att gå under fliken allmänt, välj elitstall och klicka på användaren till nåt framgångsrikt stall. När du komit till stallsidan, klicka på hästarna (i högra menyn) och sedan pension, då får du upp alla pensionerade hästar hos just det stallet.
Får se om nån förstod min luddiga förklaring...

Noepp! Skönt är väl det tycker jag.. nog ändå

Kl*

Dagens fem starter;
1 andraplacering
1 tredjeplacering
1 sjätteplacering

2 oplacerade.

NÖJD!

Kl*

Dagens fem starter;
1 andraplacering
1 tredjeplacering
1 sjätteplacering

2 oplacerade.

NÖJD!

Gratulerar!

Själv är jag nöjd med dagens försäljning! Ett steg 1 avelsrekommenderat sto (4 avkommor = minsta möjliga för avelsrek.) såldes, jag trodde jag kanske skulle kunna få 5000kr (fantastisk i max men de avkommor jag fått har varit minst lysande med enorma hingstar, fölungen är den första e: hisnande hingst, har ej maxat ännu) för henne som jag satt som utropspris, men det landade någonstans på 11000kr!! :eek: Men så verkar det vara högsäsong för avelsston - de är hutlöst dyra har jag sett när jag kollat in auktionerna, tur att jag inte ska ha några fler just nu. Kanske skulle sälja någon mer så att jag kanske kan klara mig från att hamna på minus den här säsongen?? :) Någon som behöver avelsso??? :D

Har min nya stjärna till start idag, hoppas på fjärde raka segern för henne..
Lyckades i veckan sälja ett rätt uselt sto för 16.000 kr, jag la ut henne för en femhundring men det bar iväg fort. Alltid välkommet :D Men jag undrar om inte köparen ångrar sig snart :angel:

*kl*

Nu börjar jag bli lessen... Min Gooner Grisfös springer bara in småpengar till stallet, ingen vinst snart?

Scary tog en 3e plats och tjänade in 1200kr till mej idag :D

Åh, men min gamla pålle! Va roligt!

Jag håller fortfarande på att sälja ut hästar så jag kan gå ner till 20 boxar, så det ligger ett gäng hästar ute nu för 1000:-. Bland annat flera avelsston!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 866
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka