Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Okej :) bukefalos ligan är något som jag skapade för att jag tyckte de vore kul att köra lopp mot andra bukefalister.. Ligan kan du bara bli medlem i när du är elitmedlem.
Men om du är helt novis vad gällande sulky.nu så rekomenderar jag att du väntar några veckor innan du blir elitmedlem då det räcker med allt nytt som det redan är :)

Som jag har förstått det så börjar nuförtiden nya medlemar med 4 hästar. 2 hingstar och 2 ston 8 år gamla. Det första du ska göra är att välja träning åt dem. Jag rekomenderar att du väljer kondition på allihopa. Sedan går du på sidormenyns "personal; tränare" och väljer en hisnande tränare i kondition. Sen behöver du inte fundera på träningen något mer tills någon av hästarna har fått sin konditions nivå i fet text. det betyder att hästen nått sin maxnivå. Då byter du träning till någon annan. Mer än så om träning vill jag inte säga, mer än att du kan strunta i musklerna.. ta dom sist i såfall.. btw träning sker på fredagar kl 13 ungefär.

Går du in på kontor så står där dina användauppgifter + ett par uppgifter ny användare får för att inkassera mera pengar i kassan. Utför alla dom, förutom att betäcka ett sto. Det väntar du med tills sista veckan på säsongen. Eftersom en dräktighet varar i en vecka och du vill ju så klart att de ska födas så tidigt på säsongen som möjligt. Se bara till att fölet föds innan fredagen vecka ett. En kalender på hur säsongen ser ut och hur långt vi kommit hittar du på vänstermenyns lopp; kalender.

En till sak som är viktig att veta är att alla stall som bara är 20 boxar behöver inte betala för foder, boxhyra eller tränare. Så därför tycker jag att du ska shoppa loss på auktionerna så att du har fullt i stallet. Eftersom de ändå är gratis. Men kom ihåg att om du tänkt betäcka så måste du lämna en plats åt fölet annars går det ej att betäcka.

Om du vill kan du starta avelskarriären på stona du fick från början genom att trycka på dom och sedan gå på högermenyns möjligheter; starta avelskarriär. Men jag rekomenderar att du väntar med detta tills precis innan du ska betäcka.. då kanske du hinner träna dem lite först och hinner se vilken maxnivå de hamnar på. Då vet du om de är något att ha som avelshästar. Alla olika nivåer hittar du på vänstermenyns allmänt; hjälp

lycka till! Läs gärna hela tråden här så kommer du hitta fler tips.. annars fråga!

:eek:Den hjälpen skulle jag oxå ha velat ha som ny på sulky, själv fick man gissa sejj fram och göra mååånga fel:angel:

verrdogan- välkommen i gänget:bump:

Denna sidan verkar vara kraftigt beroende framkallande ;)

Sitter å letar hästar som tusan :D

Tack för välkommnandet

Måste be om ursäkt visste inte att man inte fick anmäla två har givet viss strykit ena nu. Förlåt jag kommer inte att göra om det.:bow: /Lejonstjarna_K-Trotters

Måste be om ursäkt visste inte att man inte fick anmäla två har givet viss strykit ena nu. Förlåt jag kommer inte att göra om det.:bow: /Lejonstjarna_K-Trotters

Du är förlåten! :) För nu har jag anmält till loppet oxå! :devil:
Ingen vinstchans den här gången heller, men jag hoppas på en liten peng. :D

Och jag ber om ursäkt för att jag inte informerade bättre om det på infosidan.. kan inte komma ihåg allt :D

kl

När och hur blir man elit medlem? Kostar det pengar på den sidan då?

Jepp, 30 kr för 12 veckor. under "elitmedlem" i vänstermenyn finns allt du behöver veta om elitmedlemskapet. :)

På din andra fråga; ägarbyten sker en gång per dag (brukar vara någon gång mellan 10-12, lite olika), om man inte är elitmedlem, då kan man klicka på hästen när det står "hästen på väg" och så kommer den till stallet på en gång. :)

Jepp, 30 kr för 12 veckor. under "elitmedlem" i vänstermenyn finns allt du behöver veta om elitmedlemskapet. :)

På din andra fråga; ägarbyten sker en gång per dag (brukar vara någon gång mellan 10-12, lite olika), om man inte är elitmedlem, då kan man klicka på hästen när det står "hästen på väg" och så kommer den till stallet på en gång. :)

Då får jag asså mina nya hästar i morgon :D

får man fråga vad du heter på sulky? :)

Om du går in på menyn till vänster, under "ligor" finns alla ligor, "bukefalos"-ligan ligger nu på sjätteplats (antal medelmmar), om du vill gå in och se vilka av oss här som finns med där :)

Var inget, hittade dig på samma nick som här, antar att det är du iaf! :)

Välkommen till sulky förresten, glömde jag nog säga :bump:

Studdsar in och dansar lite för mina duktiga kusar:Banana: Den första 3a efter dubbla galopper:angel: å den andra en klar seger:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 866
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter