Vilka har sulky.nu här?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka har sulky.nu här?

Hade en ettåring idag som blev enorm i kondis. Min första egenuppfödda som blivit det.
Han är b-rankad efter Fox Walts.
Förra säsongen hade jag en b-rankad ettåring som bara är lysande i kondis. Han blev rankad tidigt och han går nu jättebra i lopp! Bra för mig är när dom tjänar pengar vilket han gjort varje gång.

Det är bara att säga till om/när du lägger ut i så fall, jag kan vänta! Blir väl som vanligt att någon annan med mer kosing bjuder över mig ändå... ;)

Hade tänkt anmäla till ligaloppet idag, men se där var det fullt! Så kan det vara när man inte är snabb nog!! :angel:

KL

hur ska vi göra med ligaloppen nu då? Ska vi har ett varsit eller ska vi ha återkommande titellopp varje säsong? Isåfall så kan man ha 8 lopp per säsong om jag har räknat det rätt..

Då föreslår jag återkommande titellopp varje säsong!

jag är med dig.. tycker det blir roligare så.. tills vidare så utformar jag loppen som jag vill :) Ni får gå in och titta på infon och sen kommentera här.

Jag har ett förslag.. istället för att ha försök till bukemästaren så kan vi ha det som ett inbjudningslopp? Man får poäng från tidigare ligalopp den säsongen (6p första plats, 5p andra plats, 4p tredjeplats, 3p fjärdeplats, 2p femteplats, 1p sjätteplats)
De tio bästa får göra upp med valfri häst.

Vad sägs?

Okej. Nu har jag gjort om. Dom lopp som kommer att hinna köras denna säsong är

Högst 500 000 kr
Minst 100 000 kr
Bukemästaren

Vi kommer att göra så att vi räknar poäng (poängen jag skrev i förra inlägget) på alla som placerar sig de två översta loppen i listan och det som körs den 27de. De tio bästa får vara med i bukemästaren. Presenterar den listan så fort som möjligt efter minst 100 000 kr loppet. 10 ordinare och ett antal reserver, som får hoppa in om någon inte anmält ett dygn före loppet eller nått.

Kommentera gärna vad ni tycker är bra och dåligt!

Nu har jag upplevt mina två första "plus"-veckor!! Det är plus på kontot istället för minus i slutet av veckan! :bump: Sanslöst bra! Hästarna tränar hyffsat och det rullar på rätt bra ändå för stunden. Bara hoppas att det håller i sig! :bow:

Eftersom jag inte själv har häst med ska jag se om jag (för en gångs skull :angel:) lyckas göra en bedömning av loppet;

Tror nog mest på besten93's Sel Win, den klart mest rutinerade i gänget som mött betydligt tuffare motstånd förut! Hade varit kul att se hur min (för dagen) bästa häst stått sig mot honom. :D

konie's Zahara T och raven's Queen Dansk slåss nog därefter. Frågan är hur bra iordning bogga's Two Pairs är och om zaga78's Marchin står distansen - och på benen!

En kul uppstickare tror jag ditiny's Bandits Heaven kan bli. :idea:

Lycka till allihop! :banana:

Men som vanligt får jag väl reservera mig för att mina bedömningar av lopp hittills varit katastrofala... :o

när är ligaloppet??

Idag fanns inte b.rankingen kvar på den som blev det i fredags. märkligt...

Tror också på Sel Win.. verkar vara helt klart bästa hästen i loppet

Såg de sen när jag gick in på ligan o kikade :-)

Ska försöka att anmäla till nästa lopp alla fall om ja har passande polle!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: Cattis_E
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 866
Senast: BernT
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka