Vilka här har BC?

Sv: Vilka här har BC?

Jag har en BC-korsning: BC/Labrador.
Han heter Bailey (Egentligen Ares, men han lyssnar inte på det eftersom han kallats Bailey hela tiden..)
Han blir 6 år i Juli och är fullkomligt pervers på att jaga pinnar, äpplen och golfbollar!!http://i37.photobucket.com/albums/e54/miejohansson/Bild114.jpg
Jag jobbar tyvärr inte så mkt med vallning med honom, men det beror helt och hållet på okunskap från min sida.. Har dock provat att valla får med honom och det faktiskt bra!!
Han kom till oss som omplaceringshund när han var ett halvår, och han är vår ögonsten!!:love:

Deras mor resp. far står utskrivna på de enskilda sidorna. Tiken är efter en Tingsbackens-hane och en norsk tik. Hanhunden är efter en Hedene Rose-hane och en oregistrerad tik. Honom snubblade jag över av en slump, jag skulle inte ha någon mer hund och definitivt ingen oreggad. Men saker och ting blir inte alltid som man tänkt...

Du har dock ett fel på din sida..
En Border Collie kan du Alltid regga in OM föräldrarna Får GK lokalprov, har känd HD-status och är ögonlysta..
Sedan spelar det ingen roll om hunden är 5 år när detta sker. Den går iaf att efterregga..Hela kullen måste då reggas, inte en och en valp.

Vad är det jag har fel i? Jag känner till reglerna kring registrering av BC. Jag har överhuvudtaget inte nämnt något om detta på min sida, som skulle kunna vara felaktigt.

Vallhundspacket skrev:
Vad är det jag har fel i? Jag känner till reglerna kring registrering av BC. Jag har överhuvudtaget inte nämnt något om detta på min sida, som skulle kunna vara felaktigt.

Jaså, du menar texten om BC. Som källangivelsen lyder längst ner så kommer texten ifrån Svak.se och den är ordagrant citerad därifrån.
Tror det brister i formuleringen bara, Svak om några borde väl veta vad som gäller.

-Hur gammal är h*n?
Jag har en BC som heter Theo, snart 10 månader
-Vilka aktiviteter ägnar ni er åt?
Just nu är han bara med i lagårn, till våren blir det vallkurser, och massor med vallning!:)
-Varför just BC?
För att det är den bästa vallhundsrasen!
-Är det en "typisk" BC?
Ja det kan man väl säga att han är. Han tände på djur när han var ca 5-6 månader. Tycker han är en behaglig hund, bland djuren eller när man tränar annat är det fullt ös, hemma är han en "soffhund" som helst ligger och sover;)
-Berätta om lite erfarenheter :)
Underbar ras som passar oss utmärkt!!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 394
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 698
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka