Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Maylea
![]()
Nja. Skogkatter med färg, dvs. Inte helvit, som har blå ögon saknar en hinna, därför blir pupillen lysande skarp röd när man fotar med blixt. Inte på ett normalt sätt kan jag intyga. Ögonen ser också röda ut om katten är i mörker och ögonen reflekteras i ngn lampa.
Nja. Skogkatter med färg, dvs. Inte helvit, som har blå ögon saknar en hinna, därför blir pupillen lysande skarp röd när man fotar med blixt. Inte på ett normalt sätt kan jag intyga. Ögonen ser också röda ut om katten är i mörker och ögonen reflekteras i ngn lampa.
Kan det ha något med teckningen att göra? En hel del hästar med bläs som omfattar ett öga har ju också blå ögon. Maylea har ju liksom sitt vita närmare det som då kanske är blått, de andra har ju sitt vita mer symmetriskt, kan du inte knäppa på dem med?
Egentligen tycker jag, om man ska hålla sig till bläs-teorin, att ingen av ungarna borde bli blåögd, då deras bläs inte omfattar ögonen, som Auras gör.
Det lyder olika teorier om detta varför de har blå ögon. Nu gav du mig en ny version.
Nej jag har aldrig hört ngt BAER-test på dom och har aldrig hört om ngn döv färgad skogkatt heller.
Kattungarna är väldigt ljuskänsliga i början så jag blixtrar dom helst inte i ögonen. Har tagit ett kort på var nu vid 4 veckors ålder. Kommer testa om en vecka igen och se.