Vilka foderstater har ni på ponny som går nationellt?

T

traff

Tävlar 2-3 gånger per månad, MsvB.
Däremellan normal träning hoppning, dressyr, uteritter.
Är idag lite seg, skulle vilja ha lite mer "klipp" i henne om ni förstår vad jag menar :banana: ...

Blev lite nyfiken vad ni andra fodrar med för det är ju bra med lite fart när man ska ta sig över hindren!

Sv: Vilka foderstater har ni på ponny som går nationellt?

havre & Betfor går jättebra :) Men där jag jobbar så är det mycket pellets, pasture mix, racing mix, tillskott å grejer...

min D-ponny går på 5 kg höstilage + 3 kg hö
1,5 kg havre kross och 1 kg korn kross. samt ½ liter (torr) betofor

min går på hö, ensilage, havre, vetekli, fibergi låg och betfor.

Ett litet tips är att du gör en analys på ditt hö/ ensilage. Och sedan tar kontakt med en foderrådgivare som räknar ut en lämplig foderstat till din häst. Det gjorde jag och jag märker stor skillnad på mina hästar också vet man ju att de får i sig allt de behöver.

Min Bponny gick på 2kg havre +½ betfor (torr) och 6 kg bra hö när han gick som mest(nat mvs hoppning och ponnygalopp på sm nivå), dock är det en ponny som är svår att hålla i hull.
Min Dponny fick 2-3 liter havrekross och 1 kg kraft sport +hö.
Dponny2 fick 2,5kg kraft grund + 0,5 l betfor +6,7 kg hö
Storhästen får 3kg havre 1l betfor + mkt ensilage

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 924
Senast: Sesca
·
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 258
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 508
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈