Sv: Vilka är ni?
Oj, vilken gammal tråd! Kul att den kommit tillbaka, så kan jag också presentera mig!
Heter Ahnna, är 24 år, började med en praktikperiod hos Bruno Nilsson för snart 10 år sedan, halkade sedan in på ett bananskal hos Margareta Lindström. (Min pappa jobbade tillsammans med Margaretas dåvarnade sambos mamma...) Var kvar där i flera år, mest på helger och lov, men under det sista halvåret hade jag praktik måndag-onsdag i stallet, utöver helger och löpdagar. Hjälpte till med träckningar, fodringar, allmän skötsel, avskrittningar, och några lugna turer - red nog mest på Magnus (dåvarande sambon) quarter Elo. Gick sedan i gymnasiet och fick mindre och mindre tid till aktivt arbete i stall, men lite då och då blev det ju. Sedan hamnade jag hos Wenell och jobbade där ett tag. Skulle bli lärling var väl tanken, men min kropp kombinerat med den olidliga värmen den sommaren satte stopp för planerna. (Blev toksjuk med 40 graders feber och rasade i vikt, så jag fick bita i det sura äpplet och inse att jag inte skulle kunna bli proffsjockey...) Därefter, 2004, skaffade jag ett eget fullblod (Love Me Do) som för övrigt en gång i världen ägdes av Margaretas dåvarande sambo Magnus! Världen är SÅ liten!
Försökte få henne dräktig förra året, men trots positiva u-ljud m.m. så blev det inget föl. Ska betäckas om i år med Breeders-vinnaren Salad Days. (Som stod hos Bruno när jag praktiserade där - igen, världen är SÅ liten!) Sedan blir det hopp/fälttävlan med henne. Gick Steg 1 och Steg 2 förra året, och det planerade fölet är tänkt att bli min första egna galoppör i träning, men eventuellt är fölet bokat av Salads ägare, så vi får se hur det blir med det. Eventuellt får jag köpa mig en galoppör istället! Just det, eftersom Steg 2-kursen kräver ett intyg på praktik och jag inte hade det, så kontaktade jag Bellander och frågade om jag fick komma och hjälpa henne på helgerna. Det var jättekul, hade gärna fortsatt, men Lumpen kom emellan.