Vildsvins hund???

Sv: Vildsvins hund???

Min mamma och hennes nya karl har en schabrador som de har tränat spår med och som du är med och jagar vildsvin, han är jätte duktig på det. För någon vecka sedan var han men på älg jakt, vilket också gick jätte bra.

Jag kan fylla på med laikaraserna, plotthund och vorsteh =) sen finns det dom som jagar med tysk jaktterrier (men dom kan jaga allt, i stort sett)

lycka till med hunden :bow:

Ja då har d blivit en vildsvins hund nu :) Det blev en Laika =) En fin tik m bra föräldrar som är vassa på vildsvin :) MEN inte så dom går på vildsvinen d e skönt att veta :) Så vi ska hämta hem henne nu den 3 januari å hon heter Aya :) Kommer uppdatera m bilder när vi fått hem henne :) Tack alla för förslagen och det har varit många olika baner vi funderat i :) Tack än en gång
//Nenneh

Här e lilla Aya 4 veckor :love: detta e när vi var å tittade på henne :) här e en bild från uppfödaren här e hon 6 veckor Längtar så till den 3 januari när vi ska hämta hem henne :laugh:

Här där jag bor jagar många Vildsvin med just Borderterrier och säger att det funkar enormt bra! En Borderterrierjägare avlar även (planerat!) en blandning mellan Wachtel och Labrador!

Det får mig att tänka på ett förfärande avsnitt av Caesar Millans show, där han tog en understimulerad Rottweiler för att denne skulle "få Valla"... Hunden släpptes in i en inhägnad med några vettskrämda fårstackare, och jagade dem som besatt, ivrigt påhejad av C som hojtade nåt i stil med att "Titta vad han vallar!!" Sen fick hunden fatt i ena fåret och slet omkull det på marken, men hejdades innan mer blodvite uppstod.
Jag gillar Caesar M ibland, men detta avsnitt var hemskt!
Så... Rottisar kan nog både "jaga" och "valla" beroende på vad man menar med orden...

Här e lilla Aya 4 veckor :love: detta e när vi var å tittade på henne :) här e en bild från uppfödaren här e hon 6 veckor Längtar så till den 3 januari när vi ska hämta hem henne :laugh:

Vilken sötnos :love:.
Själv har jag en karelare och en jämte, som sambon har/ska ha till älg- och vildsvinjakt (jämten bara till eftersök). Sambon som jagar mycket och har gjort i många år är inte så förtjust i wachtlarna, han säger att det finns för få riktigt bra individer som han träffat på iallafall och han har jagat med en del då de är rätt populära i vår ände av landet. Han gillar bättre vildsvinsjakt med spets, där han tycker det är en fördel för då kan han använda hunden även när han jagar älg i de norra delarna av riket och naturligtvis på älgjakten i Småland också. Han tycker det är bättre att ha en renodlad vildsvins-/älghund än ha en typ wachtel eller terrier som jagar allt och i så fall hellre skaffa sig t ex en tax eller drever till jakt på hjort och rådjur.
Detta med jakt är ju många gånger en smakfråga vad man gillar för typ av jakt, vilka marker man har tillgång till och vilken sorts hund man gillar.

Ja vi funderade på karelare eller jämte från början men sen kom laikan oxå in i bilden å efter mycket fundernade så blide denna lilla tösen:love:
Men d e som du säger att d e väldigt mycket olika meningar inom jakt å jakthundar :)

Senast ändrad:

Jättesöt liten tjej ni skaffat. Min syster hade en omplacering som var korsning jämte och laika och hade den hunden levt idag hade min sambo lånat den för både älg och vildsvinsjakt.

Slovensk kopov säger jag bara...jädrar i min låda vilken ras.Trevliga,attans bra på jakt osv...lagom stl också för den delen.

Det får mig att tänka på ett förfärande avsnitt av Caesar Millans show, där han tog en understimulerad Rottweiler för att denne skulle "få Valla"... Hunden släpptes in i en inhägnad med några vettskrämda fårstackare, och jagade dem som besatt, ivrigt påhejad av C som hojtade nåt i stil med att "Titta vad han vallar!!" Sen fick hunden fatt i ena fåret och slet omkull det på marken, men hejdades innan mer blodvite uppstod.
Jag gillar Caesar M ibland, men detta avsnitt var hemskt!
Så... Rottisar kan nog både "jaga" och "valla" beroende på vad man menar med orden...

Men Gud det minns jag! Hemsk som jag är gapflabbade jag genom hela programmet, inte för att jag tyckte att det var kul egentligen. Men för att det var så jäkla bisarrt! Fåraherden kom och smällde på hunden med en käpp i huvudet innan rottisen slitit tag i fåret. Han såg måttligt road ut.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Rumpnissen
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 625
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka