Viktvojlock

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare acrazyone
  • Startdatum Startdatum
A

acrazyone

Skulle till o skaffa en sån nu när man ska börja med montén. Ringde Täby som skulle ha 1300 för en UTAN vikter. Var har ni fått tag på era? Tänkte gå in på galoppen och se om man kan få titta på en och fått gjort en hos en vanlig sadelmakare...? Har ingen anning om alls hur en viktvojlok ser ut, men fick måtten av han på Täby. Hur ser era ut? Ligger dom bra? Gjorda i läder eller??

Viktvojlockar är oftast gjorda i läder,håller bättre då. Jag tycker dom ligger väldigt väl under tävlingssadeln men vet ej hur dom ligger under lite större monté sadlar.
Ett tips är att ringa sadelmakaren på jägers och fråga om han kan sy upp en. Tror knappt du hittar en beg. viktvojlock då jockeys har dom så länge det går och sen är dom nog bara skrot! ;)Lycka till!

Nej, en begagnad har jag inte räknat med att hitta :p Men hur ser egentligen vikterna ut?? Platta blyblock eller?

Bly köper man på rulle och klipper till själv i lagom a bitar! Det kan faktiskt vara bra att skaffa en lite tyngre sadel istället för att behöva ha vkter på hästen ( om du inte är väldigt lätt förstås) En sadel på ca 10 kg är inte så svårt tt hitta och sen väger ju hjälm, väst och skor väger ju också några kilo...

AH.. jag har kommit sålångt så jag har vägt mig själv o min sadel. Men räkna ut att jag skulle behöva typ 8 kg i vikter *lilla jag* :( sak in till jägersro i morgon och prata med sadelmakaren. =)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 077
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 633
Senast: Enya
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 413
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.