Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mens på ingång?Förra veckan var helt ok men idag är jag så HUNGRIG! Är sugen på allt! Åt frukost (yoghurt), åt frukt vid 10 och sen ok lunch och sen frukt vid 15. Trots det är jag så så hungrig. Blä... Ska se om vatten eller te hjälper.
Nä, använder p-ring utan uppehåll så får ingen mens. Kan delvis vara mentalt tänker jag (att jag vet att jag ska tänka på vad jag äter och därför typ triggas hungern)Mens på ingång?
Jag tar p-spruta men tror ändå ibland att kroppen följer ngt.Nä, använder p-ring utan uppehåll så får ingen mens. Kan delvis vara mentalt tänker jag (att jag vet att jag ska tänka på vad jag äter och därför typ triggas hungern)
Ja det är bättre att skippa helt tycker jag. Jag kan ta typ en godisbit, äter jag ”litegrann” så är jag fast i sockerfällan. Lika med fikabröd, allt fallerar.Det har gått rätt så bra för mig tycker jag. Tog några dagar sedan blev jag av med sötsuget.
I fredags åt jag en del sött i form av lösgodis och sen fick jag kämpa hela lördagen och söndagen för att motstå sötsug. Även idag har det varit lite jobbigt. Kanske är det bättre att skippa sött helt när man väl blivit av med sötsuget? Tänkte jag skulle unna mig något gott i fredags kväll men i efterhand vet jag inte om det var värt det.
känslan när man lyckatsJag har varit extremt sugen och hungrig hela dagen och har pms så det skvätter om det. Men har fortsatt att äta enligt min lista. Nu slank det ner några extra vindruvor.
Ja det är ju i och för sig möjligt! Dagen efter var något lättare dock, tack och lov.Jag tar p-spruta men tror ändå ibland att kroppen följer ngt.
Det har gått rätt så bra för mig tycker jag. Tog några dagar sedan blev jag av med sötsuget.
I fredags åt jag en del sött i form av lösgodis och sen fick jag kämpa hela lördagen och söndagen för att motstå sötsug. Även idag har det varit lite jobbigt. Kanske är det bättre att skippa sött helt när man väl blivit av med sötsuget? Tänkte jag skulle unna mig något gott i fredags kväll men i efterhand vet jag inte om det var värt det.
Ja det är bättre att skippa helt tycker jag. Jag kan ta typ en godisbit, äter jag ”litegrann” så är jag fast i sockerfällan. Lika med fikabröd, allt fallerar.
Sen blir det så iallafall men håller mig längre om jag låter bli sött.
Kunde jag hålla det på den nivån, alltså en rimlig mängd ibland, så hade det känts helt ok. Men börjar jag äta är jag sugen hela tiden, då blir det att jag går och småäter godis eller kakor hela tiden mer eller mindre.Sötsuget är supersvårt. På många sätt kan det vara enklare att helt ta bort allt godis, bullar etc. Men samtidigt vill jag ha en hållbar diet och vill kunna äta sött/godis/bakelser i rätt mängd. Jag har dragit ner på sött/godis/bullar väldigt mkt - följer viktväktarna och där tar sådan mat många poäng. Jag har dock inte helt tagit bort det. Åt tex en semla förra helgen och en chokladbit idag. Det är ju ok så länge sötsuget inte slår till, när det slår till är det riktigt jobbigt.
Går in med min te med mjölk igen som tips. (alltså jag gillar verkligen inte te med mjölk egentligen men om jag är hungrig utan orsak hjälper det. *sitter och dricker te med mjölk*)Förra veckan var helt ok men idag är jag så HUNGRIG! Är sugen på allt! Åt frukost (yoghurt), åt frukt vid 10 och sen ok lunch och sen frukt vid 15. Trots det är jag så så hungrig. Blä... Ska se om vatten eller te hjälper.