Svårt att gå ner i vikt/lätt att lägga på sig är i sig inget symptom specifikt för sköldkörtelproblem.Tänker sköldkörtel osv.
Övriga symptom är mer påtagliga och fingervisande än just viktfrågan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svårt att gå ner i vikt/lätt att lägga på sig är i sig inget symptom specifikt för sköldkörtelproblem.Tänker sköldkörtel osv.
Svårt att gå ner i vikt/lätt att lägga på sig är i sig inget symptom specifikt för sköldkörtelproblem.
Övriga symptom är mer påtagliga och fingervisande än just viktfrågan.
Som sagt, viktproblem i sig är inget specifikt symptom på sköldkörtelproblem.Hmm, har fått till mig att hypotyreos kan göra att man går upp i vikt. Känner en som har det som hade jätteproblem, som förbättrades med medicinering. Sen om det har med ökad aptit eller förbränning vet jag inte.
Jag använder Lifesum och det var verkligen en ögonöppnare. Trodde inte att jag åt såååå farligt dåligt ändå men alltså; två korv med bröd är ju helt galet mycket kalorier t ex. Nu tänker jag till för allt jag ska äta för jag vill ju inte behöva skriva in något som tar hela dagens pott på ett enda mål mat
@sthu Jag kryssade ur att den skulle räkna med motion i de kalorier man får äta, det hjälpte för mig. Äter alltså bara de kalorier planen säger och de jag tränar bort räknas inte med i tillåten diet. Det kanske kan hjälpa dig med?
Som sagt, viktproblem i sig är inget specifikt symptom på sköldkörtelproblem.
Dvs viktuppgång som enda symptom indikerar inte att sköldkörteln går på sparlåga.
Jag har tagit lite blodprover som bara visat lågt b12. Sköldkörtel var inom normalspannet. Jag tror inte det är något medicinsk fel på mig.
Jag körde wellobe och det funkade för mig!Ingen som provat nåt annat än lifesum?
Jag körde wellobe och det funkade för mig!
Du får kaloriräknare, program att följa (om man vill), recept i massor, veckomenyer, coachning mm.Jag hittar ingen info om vad det faktiskt är, är det bara en kaloriräknare eller är det mer än så?
Du får kaloriräknare, program att följa (om man vill), recept i massor, veckomenyer, coachning mm.
Tyvärr inte. Jag är allätare så jag tänkte inte på det. Och nu har jag avslutat det så jag kan inte gå in och kolla.Ok, samma princip som lifesum då. Det brukar funka dåligt med deras kostplaner när man är är vegan, de envisas med att ha ägg till allt i lifesum.. har du koll på om wellobe är bättre på sånt?
Tyvärr inte. Jag är allätare så jag tänkte inte på det. Och nu har jag avslutat det så jag kan inte gå in och kolla.
10 000 steg är ju inte speciellt mycket. Det gör nog varken från eller till med vikt tänker jag. Om man inte jämför med typ 1000 steg om dagen förstås. Styrketräning lär heller inte göra varken från eller till.Jag vet att apparna inte gör jobbet åt mig, jag är inte korkad.
Jag har provat lifesum i flera år med varierande kaloriintag utan att gå ner ett hekto. Loggat precis allt, till och med vatten. Legat på allt från 500-1900 kalorier i olika perioder.
Var med i Viktväktarna tre månader och gick upp fem kilo
Jag tränar och motionerar dagligen. Går minst 10000 steg och styrketräning. Men uppenbarligen är det inte tillräckligt för mig.
Jag vill ner i vikt för jag mår inte bra med allt extra fluff.