Nej då, ingen fara. Jag tänker att jag kör på i perioder. Alltså en vecka där det är verkligen minimalt med kalorier för att gå ner. Sedan 2-4 normala 5/2 veckor för att stabilisera (beroende på hur jag mår och hur kroppen svarar så klart). Jag är precis i slutet av en extremvecka och det har gått riktigt bra. Vad vågen säger vågar jag inte riktigt lita eftersom jag började veckan innan mensen och avslutar veckan efter mensen, så själva kilona kanske inte stämmer så väl. Men valkarna i ryggen har blivit mindre och jag har varit pigg och glad i stort sett hela vägen, något lågt blodsocker någon kväll men man kan inte få allt. Jag har dessutom gått ett steg uppåt med träningen. Jag kunde hålla betydligt högre grundtempo på min joggingrunda, trots att det var extremvecka så det kändes skitbra verkligen.
Hur det sen blir med chipsen får vi se. Kanske känner jag till slut att jag inte behöver dem. Det vore ju det bästa.
Jag tror att chipsbehovet har lite med att göra att jag har ADHD (ADD i kroppen, ADHD i huvudet), och så ska man sitta och titta på TV, och då vill jag gärna göra nåt samtidigt. Äta är praktiskt, framförallt snacks. Men med övning så kanske jag klarar att sitta och titta på TV utan nånting. Jag skulle kanske behöva hitta något som jag kan göra samtidigt, utan att titta ner. Jag har tidigare virkat, men då måste jag titta ner = missar 70% av det som händer på TVn :P
Ett tag stickade jag mycket när jag satt i soffan, då ville jag inte kladda ner fingrarna så det var ganska effektivt Men ja, tyvärr missar man vad som händer på TV:n...
Låter som att det är aktiviteten/sysselsättning du behöver, mer än själva snackset. Har tyvärr inga bra tips där, men andra kanske har. För du är garanterat inte ensam!