Vikttråden 2021

Jag har kört Försvarsmaktens träningsapp. Fungerat riktigt bra, speciellt med tanke på att den är gratis. Hade Freeletics innan och det var ännu bättre men ganska dyrt.
Men nu har all träning stannat av. Löpningen pga kyla (astma som går bananas i kylan) och inomhusträningen pga flytt och renovering. Dåliga ursäkter kanske, men jag har inget bättre att komma med ;)

Jag gillar sallader med massor grönsaker, gärna bara grönsaker och ägg typ, nyttigt och enkelt och kalorisnålt. Men, för att det ska vara gott så "måste" jag ha någon form av dressing, och vipps så var den där nyttiga måltiden inte alls speciellt nyttig. Finns det dressingar som är goda som inte har så mycket kalorier? Ska ställa mig o göra sallad när som helst, men det skulle ju kännas lite bättre om jag faktiskt kunde äta den nyttigare än jag brukar.

Att vara helt utan dressing funkar inte för mig. Då känns inte salladen ätbar :yuck:

Jag gillar sallader med massor grönsaker, gärna bara grönsaker och ägg typ, nyttigt och enkelt och kalorisnålt. Men, för att det ska vara gott så "måste" jag ha någon form av dressing, och vipps så var den där nyttiga måltiden inte alls speciellt nyttig. Finns det dressingar som är goda som inte har så mycket kalorier? Ska ställa mig o göra sallad när som helst, men det skulle ju kännas lite bättre om jag faktiskt kunde äta den nyttigare än jag brukar.

Att vara helt utan dressing funkar inte för mig. Då känns inte salladen ätbar :yuck:

Jag brukar köra lite olivolja och balsamico. En matsked av varje blir inte många kalorier :)

Det finns lågkaloridrrssingar på en del gymsidor. Alltså där du kan köpa gymkläder osv.

Slender chef är ett sådant märke tex

Det finns lågkaloridrrssingar på en del gymsidor. Alltså där du kan köpa gymkläder osv.

Slender chef är ett sådant märke tex
Tack! Tittade in den lite och det är klart att det var chili i den som jag tyckte verkade god. Jag är tyvärr allergisk mot chili sedan förra våren. Får leta runt lite, det kanske finns fler märken tänker jag?

Yoghurt med valfri smaksättning, t ex vitlök och örter.

Vi gör många såser/dressingar på grekisk yoghurt från Larsa, 0% fett. Den är supergod! :) Finns på Ica, Coop etc.

@Lazy Lady och @TeamLundVer även här är fastedag, nu kör vi
Så lite räcker tyvärr inte för mig. Jag ser gärna att maten badar :rofl:
Jag tycker att det funkar att späda ut dressingen med vatten. Typ en tesked olivolja och sedan typ tre eller fyra matskedar med vatten + vinäger.

Antingen gör jag en vinägrett i en flaska för vattenspädning kräver lite skak eller omrörning innan den blandat sig med oljan, eller så gör jag i ett dricksglas.

Eller hur! Hittills har det gått suveränt och sista ”maten” är intagen.
Härligt! Här har det varit en liten mosig dag, men nog mer eftersläpningar av helgen än brist på mat!

Här har dagen bestått av
Havregrynsgröt med äpple
Viktväktarnas gulaschsoppa
En finncrisp med skinka och gurka (och jag har även kvar en finncrisp till kvällsfika!)

Härligt! Här har det varit en liten mosig dag, men nog mer eftersläpningar av helgen än brist på mat!

Här har dagen bestått av
Havregrynsgröt med äpple
Viktväktarnas gulaschsoppa
En finncrisp med skinka och gurka (och jag har även kvar en finncrisp till kvällsfika!)
Här blev det
VLCD shake
VLCD soppa
Hemmagjord falafel 😋

För min del spelar det noll och ingen roll om det är totalt jäkla enformigt på fastedagarna. Funkar nästan bättre eftersom jag lätt glider iväg..
Egentligen inte för mig heller, det som tar emot är viktväktarnas linssoppa. Jag vet att den är väldigt mättande för de få kalorier den innehåller. MEN jag har haft bulk på jobbet av denna soppa, istället för icke medhavd lunch, de senaste fyra åren. Jag lovar att jag säkert har ätit upp en lastpall av soppan vid det här laget och jag börjar vara så less på den :)

I och för sig så fungerar det bra som motivation till att inte äta om man ska lova sig själv att äta något och det BARA får vara en VV linssoppa, jag avstår hellre :D

Egentligen inte för mig heller, det som tar emot är viktväktarnas linssoppa. Jag vet att den är väldigt mättande för de få kalorier den innehåller. MEN jag har haft bulk på jobbet av denna soppa, istället för icke medhavd lunch, de senaste fyra åren. Jag lovar att jag säkert har ätit upp en lastpall av soppan vid det här laget och jag börjar vara så less på den :)
Ser framför mej hur du backar intill lastbryggan och säger -Jag tar en pall av den du, den e så jevvla bra! :rofl: (och gärna på bred Göteborgsdialekt, inte för att jag har en aning om vart du kommer ifrån utan bara för att:rofl:)

Ser framför mej hur du backar intill lastbryggan och säger -Jag tar en pall av den du, den e så jevvla bra! :rofl: (och gärna på bred Göteborgsdialekt, inte för att jag har en aning om vart du kommer ifrån utan bara för att:rofl:)
Tänk mer norrlandsnidbilden, jag sladdar in med skotern, pälsmössan fladdrar. Pekar på en pall, drar in luft till ett väsande shhhhhljud innan jag på utandningen stöter fram "soppa", nickar, stoppar in en snus och gasar iväg med en pall soppa på lastkälken :p

Den som lastar säger "så"
Sedan åker jag hem och beklagar mig angående att jag blev "fastpratad" vid utlämningen :D

Vågen sa 58,8 kg i morse.
Trodde inte att under 60 var möjligt nu när jag är äldre och inte offrar allt för mkt.
Men för mig betyder motionen mycket, vad folk än hävdar.
Det svåra är dock att hålla det sen när godisförbudet är över.
Men helt chockad över att jag inte har haft några hemska sug.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 308
Senast: Masqueradee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För ungefär tio år sedan tog Louise Etzner Jakobssons liv en helomvändning då hon höll på att stryka med. Men livet ville annorlunda och...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar