Viktnedgång efter graviditeten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Hur har det gått med er viktnedgång efter graviditetn? Själv trodde jag det skulle bli supersvårt att gå ner i vikt, men 2 veckor efter förlossningen hade jag gått ner 12,2 kg!!! Nu efter 3 veckor har jag tappat ytterligare 2,2 kg:D Och jag gick upp 15 kg sammanlagt.

Med första barnet var det svårt och jag gick inte ner ens ett gram att alla de kg jag gick upp.....:crazy: Andra barnet gick jag upp 7 kg och en månad efter hade jag gått ner 8 kg. Blir det lättare och lättare att gå ner i vikt efter varje barn man får?:angel:

Vad bara tvungen att dela med mig av min glädje över att gå ner i vikt, för jag behöver ju verkligen det!!!

Min mage påminner mer elelr midnre om en deg så nu undrar jag hur jag ska få den lite mer... *harkel* mindre lussekattsdeglik????
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Jodå, jag väger numer, 11 månader senare, 2-3 kg mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid, under graviditetens första hälft gick jag ner i vikt och dit har jag 1-2 kg kvar tills jag är på, var överviktig innan, hade inte gått ner allt från sonen då jag gick upp över 20 kg, den här gången, från startvikt gick jag bara upp runt 10 (om man räknar från min lägstavikt under grav. så gick jag upp 15).
Men då fick jag ju hypotyreos, den är ju numer behandlad så jag hade lättare att gå ner den här gången, plus att jag tränat hårt under hösten, så nu är jag på rätt väg :D . Ska gå ner minst 5 kg till för att komma ner på ett ok bmi.
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Usch, segt går det här. ALva är snart 3 månader (född 1/10). DE första veckorna rasade jag i vikt och gick ner runt 13 kg, har sen tappat ett par till. Har fortfarande minst 5 kg kvar tills vikten vid inskrivningen på mvc och ytterligare 5 kg till som jag gick upp under förra årets hormonbehandlingar. Promenerar minst 1 timme om dagen (med senskadad häst och sen även med alva) men står still i vikt. Funderar på om jag äter för lite och för sällan för att få igång ordentlig förbränning.
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Jag kom fram till att jag åt för sällan.
Sen i höstas när jag började promenera (gick 9 km minst 3 dagar i v bla) så gick jag UPP i vikt, men det var väl att man bildade muskler av fettet, vilket ju väger mer, så nu några månader senare har det äntligen vänt och jag har börjat gå ner.
Så det tar nog tid!
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

*mutter*

Här går det inget vidare... På 8½mån har jag tappat 15kg, men jag har 9 kvar... Går seeegt! (särskilt nu vid jul!) Har dock passerat inskrivningsvikten på MVC med 2 kg, alltid ngt!
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

har gått ner 41 kilo... har väl 12 kvar.... går segt nu, har haft lite kaos och kost och motion har fått ligga åt sidan.
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

jag har fortfarande 10 kg för mycket. Men det åker nu i vår! Jag hade gått upp ca 17 kg under graviditeten så jag tappade ca 7 kg direkt. Resten har det inte hänt nåt med.

Degen på magen, jaa... det skulle jag också vilja veta.
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Jag gick upp ca 14 kg. Har gått ner allt, tror jag gjort det redan efter två månader. Nu efter tre månader ser jag ut som innan graviditeten. Magen har dragit ihop sig så den ser ut som vanligt, det tackar jag inte nej till! :banana:

Promenerar i skogen ungefär 5-10 km om dagen så jag har nog gått av mig några kilon.
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Alla kilon försvann på 9 dagar, men skinnet på magen är inte riktigt klart än. Det hjälper väl inte till att jag fick mycket bristningar heller, känns det som.

Jag gick upp 13 kg för övrigt, och hade en väldigt liten mage hela tiden. Men jag önskar att det lite lösa skinnet på magen kan försvinna nu också.. Jag avskyr det!

Vår son är 3 mån gammal nu.
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Jag hade nyss bara 2,5 kilo kvar till vikten före barn i mage. Nu är det 5 kg:eek: :eek: :eek: . Jag skulle dessutom vilja gå ner ytterligare 5 kilo för att hamna på idealvikt så 10 kilo är målet till maj. Kommer jag att nå det? Jättetroligt, säkert......:angel: :crazy:
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Jag hade gått ner allt + 2 kg till efter några dagar, men magen tog fem månader på sig att platta till sig igen. Jag försökte vräka bristningarna i samma veva, men icke, de stannade kvar :D! Har tränat magen en massa, annars hade den nog varit degig än.
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

*avundsjuk*

Min mage är en enda stor deg ännu. Väljäst lussebulledeg fast utan saffran och med läckra, rosa strimmor i mängder på, ungefär. :crazy:

Ja ja, dottern äääälskar att klämma på den, gosa ner huvudet i den och gärna suga lite på den också :eek: så det får väl gå iaf ;)
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Jag har nog en klassiker. 2,5 kg kvar till vikten jag hade innan jag blev gravid. Jag hade redan gått upp 2 kg när jag skrevs in på mvc, så jag räknar med innan. Sen har jag en hel del trivselkilon sen innan, så jag måste ha trivts mycket i mitt liv.

Klart man går ner mer för varje barn. Man får ju fler att springa efter ju fler man får! Med 3 barn ser inte jag hur man skulle hinna äta alls.

Fny
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

KL

Nu är sonen över 1 år men jag gick ganska snabbt ned allt eller åtminstone det mesta men har en slapp mage men förr var jag alltid sal med ganska platt mage. Tror att om jag kom igång med träning skulle jag få den lika fin som förr men jag har gett upp träningen, betalade 400/månad utan att komma iväg en enda gång så nu har jag avslutat mitt träningskort. Får väl se ut så här nu då, jag mår inte dåligt av det.
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Jahapp, här är ett par stycken som har degig mage :angel: Skönt att jag inte är ensam då;)

Vad duktiga ni är allihopa!!! Är det någon här som har ett bra tips på hur man ska gå ner i vikt då? Jag gillar inte att "gympa" ( som pojkvännensn egna farmor tyckte jag skulle göra) utan föredrar normalt att gå långa sträckor men hur sablars kul är det på en grusväg........


Och nej, man hinenr inte med mycket annat än barn ochg hem just nu.... måste gå igen!!!
 
Sv: Viktnedgång efter graviditeten!

Två dgr efter förlossningen vägde jag mindre än jag gjorde innan jag blev gravid.- gick endast upp 10 kg och 4 av dem var barnet....
Nu sådär ett år efter har man lyckats ta igen de där kilona man gick ner direkt efter förlossningen.... så nu har jag väl 2-3 kg att bli av med....:)
Beträffande degliknande mage, min är fortfarande inte sig lik ett helt år efter....:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 010
Senast: Sar
·
Övr. Barn Det varnas mycket om komplikationer och hur farligt det är att vara gravid när man lider av fetma. Fetma i sig är ju hälsofarligt. Det...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 288
Senast: kakan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp