Viktnedgång efter förlossningen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

jag gick upp 20kg men har gått ner ca 15 kg gjorde kejsarsnitt så magen är ju slapp som en pannkaka. men jag hoppas nummer två tar hand om min vikt , tar och gör mig 15 kg mindre hi hi skratt dröma kan man ju .:love: min dotter på bilden är 7månader nu:love: :love:
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Min mage stramar upp sig mer och mer hela tiden, och jag gjorde också kejsarsnitt för snart 6 v sen. Dom flesta verkar få sin vanliga mage efter det, trots allt. Jag är på god väg dit, det är bara lite mer skinn som ska återgå till sitt vanliga utseende, sen är den lika platt som innan.. Läkaren jag träffade om kejsarsnitt sade att det bara är ganska få som får den s.k hyllan, eller en mage som förblir slapp.

Bara en liten avstickare, kom att tänka på det samtalet när jag såg ditt inlägg.
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

lånar knapp

Rekordet har nog min kompis...Hon gick upp 30 kilo med sitt andra barn. Jag fick mitt andra barn två veckor senare och när hon hälsade på mig så vägde hon sig samtidigt. Hon hade gått ner alla 30kilona på två veckor!!!:eek:

Själv gick jag upp 13 kilo med andra barnet och ner 30 kilo på ett år, den ungen sög ur mig allt jag fick i mig, jag är rund av naturen och blev pinnsmal. Det var så jag inte kände igen mig själv i spegeln. Mitt tredje barn gick jag upp 15 och nu snart sju år senare så har jag inte riktigt blivit av med alla kilon, men så var han också en liten lugn kille! Första barnet gick jag upp 25 o ner 25, fast jag gick ner 13av de kilona på bara fem dagar, men så vägde hon 5160 g.

//millus- fortfarande eftergraviditet-mullig
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

*lånar*
Jag gick upp 17 kg under graviditeten, som försvann snabbt efter förlossningen. Tyvärr fortsatte jag att gå ner i vikt och inte har det heller slutat efter att jag slutade amma för snart tre månader sedan. Är nu nere på knappt 42 kg, alldeles för lite! Vet inte vad detta beror på..?
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

KL
Att snabbt gå ner i vikt de första veckorna gör man för att man kissar ur sig en massa vätska som man bundit i kroppen under graviditeten. Då är det också självklart att det går trögare med de sista kg. För de kg är snarer det man har ätit upps ig under graviditeten:o

Jag har gått upp 9 kg med varje barn och sen bara gått ner 6 kg efteråt. 4 barnx 3 kg =12 kg vervikt. Jag har sedan sista barnet (nu 2 år) lyckats gå ner 2 kg och har nu bara 10kg kvar till ursprungs vikten som innan barn. Har dock insett att jag inte är 25 längre och aatt min kropp tillhör en mogen kvinna med lite fylligare kurvor (det lät väl fint:idea: ) så jag har inte mål 10 kg utan snarare 5kg.

Jämnför jag min kropp med avelstonas så inser jag att det mest är hängande buk som är problemet och det vet vi alla vad man ska göra åt, träning träning och mer träning....... revbenen känns och jag har hull över ryggrad och kors så det är bara att springa mer så man drar upp buken:idea:
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Nu går jag fortfarande upp, då jg är i v. 28 ( 27+4 )
Men får jag undra, ni som gått ner relativt fort, var ni i bra form (god motion) innan ni blev gravida?

Har hört att det ska hänga ihop.

Jag var inte speciellt vältränad i mitt eget tycke. Men det jag gick upp var, förutom foster och moderkaka, faktiskt bara vätska. Tre veckor efter att dottern fötts hade som sagt allt försvunnit och jag kunde ha mina gamla jeans igen. Det var t o m så att jag kunde ha stövlar med höga, smala skaft och det hade jag aldrig kunnat tidigare. Idag kan jag inte heller ha dem, men de står och väntar i garderoben:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
31
· Visningar
3 020
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: Modest
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 805
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp