Viktnedgång efter förlossningen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Hur har det varit för er andra med viktnedgången efter förlossningen?
Jag tycker jag har börjat gå ner så snabbt i vikt, men det kanske man gör?
Gick ju upp 20kg under min graviditet, gick ner 4kg när bäbis var ute och har sedan under det sista gått ner 7kg till på 1,5 vecka......
Kanske helt normalt? Jag har ju fortfarande några kilon kvar att ta på innan jag är nere på min normala vikt!
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag gick ner i princip "allt" med en gång (gick iofs bara upp 10kg) - vi talar om dagar.... Och sedan hade jag under hela amningsperioden nästan svårt att hålla vikten uppe, jag åt och åt och var alltid hungrig, särskilt i början. Så skall man jämföra med mig verkar du rätt normal.... Vi får väl vara nöjda - de flesta klagar ju över att de INTE går ner snabbt nog i vikt!
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag gick upp 18 kg under min förra graviditet och tappade allt i stort sett på två-tre veckor.
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Sebastian föddes den 25/9 och den 4/10 hade jag gått ner 10 kg. Jag gick upp 13 kg under graviditeten, och har inte vägt mig sen dess nu. Men nu ska jag så snart jag kan börja träna igen och fortsätta min viktnedgång som jag höll på med när jag blev gravid.
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Gick upp 20 kg med ettan, gick bara ner 10.
Gick sedan upp 10 med tvåan, gick ner dem så jag ligger nu 9 månader efter tvåans ankomst fortfarande på plus 10 :( ...
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag gick upp 14 kg och två månader efter förlossningen hade jag gått ner 12 kg. Nu snart fem månader senare har jag gått ner helt till min normala vikt. Men jag ser inte ut som jag brukar för det. Har inte kunnat tränat magmusklerna alls för det har gjort ont i såret från snittet. Magmusklerna är också helt förstörda. Det känns som att allt ligger i en oreda innanför huden och de har inte ens gått ihop ännu. Någon som också har problem med att få magmusklerna på plats? Det ser ju fortfarande ut som att jag är gravid. :crazy:
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag gick upp ca 14 kg, dagen efter förlossningen hade jag gått ner 8 kg. Nu 3.5 vecka efter förlossningen har jag ca 3-4 kg kvar till startvikten. Men jag stannar gärna på det jag väger nu, alldeles lagom tycker jag...vägde lite för lite innan.
Magen har dragit ihop sig så den ser ut som innan graviditeten. Nu är jag endast lite bredare över höfterna.
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

kl


Jag gick upp ung. 30 kg gick ner tio ganska snabbt sedan fem till och nu har jag tio kvar och lillan är ett och ett halvt:angel: Så tokfort har det väl inte gått men ner ska jag:bump:
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag gick upp 25 kg under första graviditeten.
4-5 veckor efter förlossningen hade jag gått ner 20 kg.
3 månader efter var jag tillbaka på min normala vikt.

Under andra graviditeten gick jag upp 10 kg. Fast jag vägde 10 kg mer än vanligt innan jag blev gravid.
Nu är min son 6 månader och jag har gått ner 20 kg sedan han föddes.
Så nu är jag äntligen tillbaka till vikten jag hade innan första graviditeten.
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag gick upp 14-15 kg och tappade nästan allt direkt. Utom 3-4 kg. Som fortfarande sitter kvar! Samtidigt har jag samma klädstorlek som före graviditeten. Mitt problem är att jag äter för lite! Måste äta mer för att få igång förbränningen igen...
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Två dagar efter förlossningen hade jag tappat alla kilon från graviditeten, plus två till, vilket inte var så lämpligt i mitt fall, men det var ju ingenting jag styrde själv, det mesta var bebis, vatten och blod typ.
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Nu går jag fortfarande upp, då jg är i v. 28 ( 27+4 )
Men får jag undra, ni som gått ner relativt fort, var ni i bra form (god motion) innan ni blev gravida?

Har hört att det ska hänga ihop.

Själv har jag väl snart gått upp 8 kg, men det lär bli några till på dessa 12 veckor som är kvar!:rofl:

Jag ska dock gå ner 20-25 kg efter förlossningen, eftersom jag gick upp i vikt redan innan jag blev gravid.

Räknar med att jag kommer gå upp ca 13 kg totalt, och då väger jag 75. Jag vill ner till 50-55 kg, det är min idealvikt :D

Sambon kan detta med träning, förbränning osv, så han ska hjälpa mig lite med råd o mat osv :)

Är det förresten samma varning på att banta när man ammar som det är när man är gravid? Alltså att det frigörs lagrade gifter osv, som bebis får del av? Eller är det bara när de ligger i magen?
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Är det förresten samma varning på att banta när man ammar som det är när man är gravid? Alltså att det frigörs lagrade gifter osv, som bebis får del av? Eller är det bara när de ligger i magen?

Jajamen, samma varning. Man SKA INTE banta när man ammar, av ovanstående orsak. Dock tycker jag mer eller mindre alla gör det i alla fall...

Jag gick upp ca 23kg, en vecka efter förlossningen hade jag tappat 7 av dem (borde vara mer tycker jag, med tanke på att Alma vägde 4600g när hon föddes?) Nu när hon är dryga 6 månader har jag fortfarande 10 kg kvar till startvikten, och 15 kg kvar till idealvikten (enl. mitt tycke...)
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag gick upp 17 kg under graviditeten.
Nu; två veckor efter förlossningen har jag gått ner 15 av dem.


Fördel med att vara gravid:
Jag kände mig tjock, fet och ful innan graviditeten.
Nu känner jag mig pinnsmal, trots att jag väger två kg mer (de kan ju i och för sig ha omfördelats), och det är jag ju, om man jämför med hur jag såg ut för 2,5 veckor sen :idea: :D
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Oh, en som känner likadant :D Jag känner mig supersmal när jag tittar i spegeln numera, framför allt över mage/revben/bröstkorg. Det känns som om midjan helt plötsligt är mycket mer markerad än innan, som om armarna är smalare och låren med.. Fast det är dom inte direkt, men om man tänker tillbaka på hur man såg ut i v 36-38 så är nog allt smalt i jämförelser :angel:

Trots att allt skinn inte riktigt dragit ihop sig på magen än, så är spegelbilden ganska tillfredställande. Det trodde jag faktiskt inte.
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag var väl iofs i hyfsat god form före. Simmade, gick på vattengympa o promenerade in i det sista med! Har dock ätit för mycket fikabröd mm i sommar och rört för lite på mig, hettan i somras gjorde mig orörlig....hade svårt för värmen, mådde jättedåligt och drack för lite i förhållande till eget behov + amningen. Inget jag rekommenderar!
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Allstå jag har gått upp 20 kg på båda mina graviditeter och har också rasat i vikten, speciellt första gången. Fick alltid höra när jag var å vägde lill bebben att " Få mamma ngn mat då? Hinner mamma äta? Du har ju blivit så smal, vad väger du nu osv osv"
Visst bra att dom bryr sig och så men att höra det en gång i veckan får en att bli tokig! Speciellt eftersom jag äter som en hel häst...:banana:
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag gick upp 18 kg. Ner 7 kg av själva förlossningen (dom vägde mig efteråt, jag skulle få lite medicin). Sen rasade resten av på två tre veckor utom möjligen ett par tre kg som höll i sig ända till jag hade slutat amma och tog tag i saken.

Men i ärlighetens namn så var jag inte direkt noggrann med vad jag åt under amningstiden, det blev en hel del fikabröd och godis. Nåt kul ska väl även en morsa ha tyckte jag.
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

*knapplån*

40 kilo har jag gått ner sen 1 januari, har 13 kvar tills min startvikt. Första 20 kilona tappade jag på en vecka ungefär(inkl bebis).
 
Sv: Viktnedgång efter förlossningen?

Jag hade gått upp typ 12 kg under graviditeten har jag för mig, och 2 dagar efter förlossningen så hade jag bara 3 kg av dem kvar!

Men sen gick jag upp 10-15 kg på ett år, när jag ammade. :devil: :eek: :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
31
· Visningar
3 019
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Modest
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 805
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp