Andersson
Trådstartare
Jag är ny i ett stall. Och det är två stycken som har häst i stallet sen innan. Stallet ägs av en person som själv inte har någon häst i just detta stall. Det jag reagerade på är att det är väldigt stökigt, smutsigt och oorganiserat där. En av dem som hyr boxplats tycker också att det är rörigt och smutsigt men de får inget gehör från den andra personen, och det är den som har saker överallt i stallgången,saker som har stått där i flera år. Det är allt från hästutrustning, gammalt foder och skräp. Bakom och under allt så ligger det smuts, damm, fågelspillning och musspillning.
Och som ny i stallet så vill jag inte börja bestämma eller försöka ändra på massa saker som antagligen varit så i flera år.
Och som jag har förstått det så vill personen i fråga inte städa upp.
Jag hade tänkt att prata med stallägaren så småningom och se vad han säger.
Hur tycker ni att det ska se ut i ett stall?
Personligen vill jag ha rena och öppna ytor för att kunna hålla rent, sen ur säkerhetsperspektiv för oss alla och hästarna så vill man inte ha massor med saker i hela stallgången. 80 % av grejerna som finns där används inte ens utan det är saker som hen förvarat och samlat på sig från andra hästar hen har haft där.
Vi har tillgång till ett stort utrymme bredvid stallet och en loge, så plats finns för att ställa undan sakerna m
Kan man som ny i stallet kräva att det ska röjas upp?
Och som ny i stallet så vill jag inte börja bestämma eller försöka ändra på massa saker som antagligen varit så i flera år.
Och som jag har förstått det så vill personen i fråga inte städa upp.
Jag hade tänkt att prata med stallägaren så småningom och se vad han säger.
Hur tycker ni att det ska se ut i ett stall?
Personligen vill jag ha rena och öppna ytor för att kunna hålla rent, sen ur säkerhetsperspektiv för oss alla och hästarna så vill man inte ha massor med saker i hela stallgången. 80 % av grejerna som finns där används inte ens utan det är saker som hen förvarat och samlat på sig från andra hästar hen har haft där.
Vi har tillgång till ett stort utrymme bredvid stallet och en loge, så plats finns för att ställa undan sakerna m
Kan man som ny i stallet kräva att det ska röjas upp?