Ireland

Trådstartare
Någon som vet var man kan köpa vikter att sätta på hästens ben? Har fått order av min fysioterapeut på kliniken att träna upp hästen med vikter ett tag. Han är svag i ena bakbenet efter att ha varit sned.

de hade i hbg som man fick låna, men de hade tyvärr fått fötter.
Har mailat strömsholm, för de ska tydligen ha.
Men någon som vet fler ställen man kan köpa sådana?

Det är ju typ som ett par skydd, och så har de fickor som man lägger i vikterna. De ska väga 400 g utan vikter tror jag, sen väger varje vikt 40 g. Han skulle ha 400 g på vä bak och 480 g hö bak..

Nån?

Sv: Vikter

Apoteket har vikter för människor som fungerar... iallafall hade en i stallet det ett tag på sin häst, har dock inte sett några såna själv på apoteket!
Sen finns det boots med vikter som ofta används på islandshästar för gångens skull om jag inte har helt fel för mig :)

Ok tack! får kolla på apoteket då :) Saken är den att de måste sitta bra, då hästen ska ha det i terrängen bland körhinderna ibland också.

ja jag har med funderat på viktboots. Men det måste ju gå att variera vikten, och jag vet inte om det går på bootsen?

Det finns viktmanchetter för människor som går att använda, Kolla sportaffärerna. Vi hade 0,5 kilos bak som fästes med kardborr sen lindade vi fast dem med stadig benlinda. Kampsportarna jobbar mycket med vikter. Kolla deras hemsidor.

På islandshästar får man inte tävla med boots över 300 g så det är inte så vanligt med över 300. Dock kanske man kan sätta två ovanpå varandra?? Tycker det låter mättre med apotekets :D

Nej jag har märkt det när jag kollat runt på olika hemsidor, de högsta jag hittat är 280 g. Och att köpa 2 par blir lite dyrt... Japp ska kolla apoteket! Måste ju vara så man kan ändra vikten o så.

Jag rekomenderar stallstoraskuggan.com Dom har speciella manchetter för häst. Man börjar på låg vikt och ökar efter hand. Dom är svindyra men ruggigt bra.

De från stall stora skuggan verkar jättebra! Men dyra! Och min ekonomi är inte så bra just nu när jag är arbetslös..

har kollat runt överallt, på team sportia och intersport. Men de har inga där man kan ändra vikterna. Dessutom är de nog för små för hästens ben.
Apoteket hade inget sånt alls.

Någon som har fler tips?

jag jobbade på strömsholms Behandlingsstal. han höll på med galloppörer. han använde samt sålde manchettr till höst. ingen aning om priset.. Glömt vad han hette oxå. Kanske går att söka på behandlingsstall om han har nån hemsida. Eller är det där du testat redan?

jag jobbade på strömsholms Behandlingsstal. han höll på med galloppörer. han använde samt sålde manchettr till höst. ingen aning om priset.. Glömt vad han hette oxå. Kanske går att söka på behandlingsstall om han har nån hemsida. Eller är det där du testat redan?

Men dt måste vara samma som jag köpt av. Han håller på med galopp i strömsholm och säljer vikter. Måste vara samma! Här?; www.stallstoraskuggan.com

Ja det kunde jag ju gjort. Men äsch, jag köpte de från stall stora skuggan idag. Blev 1500 nåt med frakt :cool:
men men, jag har säkert stor användning av dem i framtiden ändå. Där hästen står för tillfället står över 100 hästar, så kanske finns föer där som vill köpa in sig i dem :idea:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
2 084
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ I perioder har jag, precis som många andra, varit nedstämd, ibland lite mer än så. Jag har dock alltid haft lätt att sätta ord på saker...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 628
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar