Viktbärande ponnyer

Glimris

Trådstartare
Ni som påstår att shettisar, russ, kan bära 50-60 kg ryttare. vad i all världen har ni för sadlar då? Har ridverksamhet och 9-årig flicka väger 48 kg, hästen är 122 cm. Hon får inte plats i 15 tumssadeln och 16 tumssadeln är alldeles för lång enligt sadelutprovaren.(1 dm bakom sista revbenet).

Sv: Viktbärande ponnyer

Att hästen klarar en viss vikt är ju en sak.

Men sen är det ju stor skillnad på hur ryttaren än bygd också.
Jag har tex alltid vägt bly men jag har ändå inte varit speciellt stor och därmed fått plats i mindre sadlar (Dock har det gått över nu) :D

Medan andra är stora och har liksom mkt fluff på kroppen som tar plats som i ditt fall och då fallerar det på att sadeln blir förliten för ryttaren eller förstor för ponnyn och då fungerar det helt enkelt inte.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 582
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
66 968
Senast: Calazirya
·
Utrustning Vem i hela världen kan man lita på..........Har en D-ponny(142cm) med väldigt kort yta att lägga sadel på. Svängd bred rygg och stora...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: Glimris
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka