Vikt på Schäfer hane?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Athina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 4 659
A

Athina

Jag har en rakryggad kille som igår blev 7 månader och vi vägde in honom på 29,1kg (drygt 60cm hög).
Har en bekant som har en schäfer hane och den är betydligt större, han vägde vid 6 månader 35kg och nu 40kg vid 8 månader.

Jag tycker då att min är liten. Vi brukar leka med en 7år gammal tik och hon är ju både högre och tyngre. Visst har är bara 7 månader, men det närmar ju sig året.

Sv: Vikt på Schäfer hane?

Han är inte färdigvuxen så det går inte att säga, men blir han liten så GLÄDS åt det. Det är verkligen fördelaktigt i brukset.

Aha!

Jag är ingen proffs forograf, men dessa är tagna i helgen som var.
(Det finns ju ingen referens intill honom som kan avgöra hur stor han är men iaf.)
P1000782.jpg

P1000784.jpg

Äh, tycker han ser lagom ut :)
Men han växer nog till sig lite till. 7 månader är väldigt ungt än.

Liknande trådar

Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 100
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 130
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart... 2
Svar
24
· Visningar
11 834
Senast: vallhund
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra... 2 3
Svar
54
· Visningar
11 250
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka