Vikt på rottis-valp

N

nässla

Sitter och klurar på hur stor vår valp kan tänkas bli som vuxen... Mamman är ganska liten, väger knappt 35 kg i full tävlingskondition. Pappan har jag fått intrycket av att han är större, men ändå inte någon jättelik hane.
Vår valp (tik) vägde 7,5 kg vid 8 veckors ålder, nu vid 11 veckor väger hon 11 kg.
Har ni koll på vad era rottisvalpar vägde som små, och hur stora de blev?
Vi väntar ju oss att få en ganska liten hund, men svägerskans valp ligger efter viktmässigt trots att han ser ut en korv, och han väntas bli av det större slaget.

Sv: Vikt på rottis-valp

Vår valp (tik) vägde 7,5 kg vid 8 veckors ålder, nu vid 11 veckor väger hon 11 kg.
Har ni koll på vad era rottisvalpar vägde som små, och hur stora de blev?

Min valp e 7 månader och väger ca 36 kg oxå en rottis, det går fort ska du veta. Men det är en hane och han kommer bli stor hans föräldrar va oxå stora. Han e väldigt fin i kroppen jag e väldigt noga med foder på honom han får inte sätta på sig nå hull. Han ska vara presic lagom:) . Vänta någon månad till och se hur mycket hon ökar, men troligen blir hon inte så stor eftersom hon inte har dom anlagen...

Visst e det en mysig ras du har ? Går de bra annars med henne?

Sätt gärna in en bild på sötnosen de är så fina som valpar..:banana: :bump: :bump: :banana:

Oj, 36 kg som sju månader, det lät stort :eek: Svärmors hane vägde ca 30 när han var ett halvår, han slutade på 58 (nåja, nu väger han väl över 60 men är lite fet också).

På det stora hela går det bra med henne, vi har haft svårt att hitta "off-knappen" utan det har gått mycket tid åt nervarvning innan natten. Men det går fortare och fortare, så det känns ju som om det håller på att lösa sig. I övrigt är hon väldigt lättlärd, social och har ett enormt föremålsintresse.

Vart kommer din kille ifrån? Vi hittade vår i Värmland hos en kennel som heter Energicas.

Bidrar med en söt bild på hur hon såg ut vid 9 veckors ålder:

10166855.jpg

Oj, 36 kg som sju månader).

Vart kommer din kille ifrån? Vi hittade vår i Värmland hos en kennel som heter Energicas.

10166855.jpg

Ja han är stor många tror han e vuxen men han e fin i kroppen och veterinären tycker han har bra hull. Han håller sig jämn.

Min kommer utanför Hova. Mamman e Norsk och pappan Engelsk Men Pappan e mer krallig och mamman högre så det ska bli kul att se vart det tar vägen.

Hör gärna av dig om det är någor med lillen hon va jätte fin. Fin teckning...

Min .Tik,väger 27 kg :angel:och är 5 månader gammal....vet inte riktigt hur det ska sluta:eek:
Min förra rottistik vägde 38 kg som vuxen.....

Liknande trådar

Hundträning Ni som har en vuxen hund och en valp, hur tänker ni kring ganska hårdhänt "fostran" utomhus, i fart, och skaderisker? Mina två är nu...
Svar
12
· Visningar
1 430
Senast: inverterad
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Hej! Undrar om någon här inne är ägare av en Alaskan husky? Hur stor är hunden/vad väger den och hur gammal är den? Har själv en alaskan...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 225
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Vi fick hem vår 8v valp i fredags. Vågen visar 1,8 kg. :heart I familjen (men inte i samma hushåll) finns en 6 årig Bostonterrier på 10...
Svar
18
· Visningar
3 687
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix