Vikt på foder - ni med bra vågar!

G

Geshira

Precis när jag skulle sätta mig och kolla över foderstaten igen så pajar vågen...suck!
Och inte kommer jag ihåg vad allt väger, bara ungefär - men med mitt minne kan jag ha helt fel. Så därför, ni som har bättre minne än mig, eller en bra våg,

vad väger:

1 liter lucernpellets?
1 liter Hippopellets (jag använder Choice)
1 liter betfor?

Sv: Vikt på foder - ni med bra vågar!

1 liter lucernpellets? ca 600 gram
1 liter Hippopellets (jag använder Choice) vet jag inte men tror att det blir ungefär samma som ovan
1 liter betfor? minns inte riktigt men ca 400gram tror jag det var

Ja jag var väl inte till så mkt hjälp här inte... :o Hoppas du får fler svar! :smirk:

Det stämmer säkert bättre. 1 liter betfor är inte så mycket iaf!

Sen säger många att det kan väga rätt så olika från säck till säck också. ALLT foder, inte bara betfor alltså. Så egentligen skulle man väga om efter varje ny säck åtminstone.

jag har för mig också att 1liter betfor väger 300gram,
men vet någon vad 1liter korn väger?

1 liter betfor = 303,5 gram
1 liter korn(kross) = 435,5 gram

(Och ja, det år att avrunda, jag mätte inte volymen noggrannare än med ett vanligt litermått...)

Luleå skrev:
1 liter betfor = 303,5 gram
1 liter korn(kross) = 435,5 gram

(Och ja, det år att avrunda, jag mätte inte volymen noggrannare än med ett vanligt litermått...)
:bow: tack!!!!! jag hade för mig att 1liter korn vägde 700gram :bow: tack

Ofta (men inte alltid) så väger just pellets ca 70 gr per dl.

mvh Jessica

lundborg skrev:
:bow: tack!!!!! jag hade för mig att 1liter korn vägde 700gram :bow: tack

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 816
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka