K
Krasux
Sv: Videoklipp på när ni tränar!
Jaha, det var så. Då förstår jag, trodde hon menade för att få tävla.
Jaha, det var så. Då förstår jag, trodde hon menade för att få tävla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite seg är hon, men jag gillar det lite mer lugna och "balanserade" fotgåendet som vi har (men så är jag ju lydnadsmänniska) Jag tycker det är fullt att halvspringa.
Jag ville inte ha en ännu mer bolltokig hund, det räckte som hon var
Isa lever inte längre
Men som jag skrev i den andra tråden där filmerna var uppe, jag brukar belöna betydligt oftare, men eftersom jag skulle filma så blev det ett helt lydnadsprogram och det blev helt klart för mycket för henne när det var så länge sen vi tränat sist.
ska tänka på det. aa hamnar bakom när jag vänder med tränar mycket på
Sådär i början på träningen skulle jag ha hunden i koppel. Då kan du hjälpa den lite in i position, tex så att den inte hamnar bakom dig.
Nu ska jag vara motvalls (svarar eg starpompe)
Jag skulle struntat i kopplet och tränat utgånspositionen tills den satt som ett smäck, hellre lite för långt bak än fram i början om så är, hunden kommer ändå automatiskt längre fram när man börjar dra upp den lite. Kommer den för långt fram istället vilket är lätt hänt är det lätt att den börjar ploga istället...ett ganska irreterande problem. .
Jag förstår din tanke, men även att bli tacklad i knävecken irriterar nog i längden.