Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
MEN, enormt FY på mig...
Dels var min älskade valp småtrött redan när vi började filma.. Dels borde jag slutat efter ca 25 sekunder in i filmen... (det är med andra ord bara de första 25 minuter ni behöver se...) Jag skäms.
Som du själv sagt så såg det trevligt tills ungefär 25 sekunder in, då hon tydligt tröttnade.
Jag tänkte på en sak bara, du kan underlätta mycket för hunden om du har kopplet i bra ordning när du gör ställande, så hon inte tror att du drar med henne framåt igen.
Sen kan det ju vara vettigt o vänta 3-5sek mellan de olika momenten du gör ex ligg, sitt och stå för annars kommer hunden förknippa det som ett enda moment senare. Ser dessutom snyggare ut nu blir det lite hafsigt o slarvigt från din sida. Ser ut som du ska med bussen o måste träna lite först.
Jag håller med helt och hållet. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag pysslade med när vi blev filmade. Troligtvis ville jag väl visa att min hund kan, och blev både spänd och flamsig...
Jag ska helt klart tänka på det som både du och squarepants skrev, tänka lite mer på vad jag gör och försöka få till en lite finare film senare i veckan
Haha, det också ja! Grejen är att just "stanna" är den sak hon brukar kunna allra bäst. Det krävs oftast knappt mer än en viskning för att hon ska "låsa fast sig" i marken. Det var nog därför jag lät henne göra lite mer nu...
Någon gång under nästa år ska jag försöka starta lydnadsklass 1 iaf...
Aha men om du då märker att hon inte alls är med på noterna så får du backa lite, för som skrivet : nu lär du henne att det är ganska okej att smyga några steg
Vad roligt med tävling, jag ska starta nästa år jag med
Det ska jag helt klart se till att ständigt ha i minnet! (Konstaterade bara för någon dag sedan att jag slarvat med "ligg" och att hon därför blivit segare och testar mer om hon kan få göra annat... Att jag inte tänkte på hur dumt jag gjorde nu förstår jag inte).
Härligt Har du något filmklipp på där du tränar?
Jag har börjat tycka att det är jättekul med lydnad med "annorlunda raser" nu, framförallt efter att min vän fick LP1 på sin papillon.
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Juridik & Ekonomi Jag tänker så också, ser det nog mer som positivt om någon kan lära sig något från journalerna. Om hur det var nu, som den "lilla"...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.