Victory Party

Sv: Victory Party

SLUTA!!!!! Lucky är värdens goaste hingst och han är faktiskt jättesnäll! Min mormors kompis äger faktiskt honom! Så tänk på att det finns folk som känner honom!:mad:

Jaha, och? Folk får inte tycka vad de vill om honom på grund av att din mormors kompis äger honom? Eller hur menar du?:cool:

ts, blev det någon betäckning med VP eller?

Han är säkert alldeles underbar och snäll:) men om man letar efter en bra hingst att betäcka sitt sto med är övriga egenskaper också viktiga. "En snäll och mysig häst" räcker liksom inte... ;) Det är en ganska stor satsning att föda upp en häst i form av tid och resurser, och vad TS menar med sin tråd är just att få reda på baserad fakta om vilka prestationer avkommorna gjort, så hon kan välja bort sämre alternativ.

Ta det inte så personligt....

*KL*

det finn säkert hur många som helst som tycker någon av mina hästar är dåliga, inte bryter jag ihop för de, huvudsaken är väl att man sjlv gillar dom.

Ja, ska man tro andra har jag bara haft kameler i stallet. Men det gör inte så mycket, jag tycker om dem ändå:D

Jag har en efter Victory Party. O han e 4år o e väldigt omogen o sen. Dom flesta avkommorna startar ju inte förrän 4-5års ålder. Men dom går hyggligt. Kan ju bli fin amatörhäst.

Skulle jag betäcka me en billig hingt så skulle det bli Sacred Spirit eller Marion Mad Money.

Marion Mad Money ( uppskattad mkt lågt värde) är så liten bara 153 cm i mankhöjd...:crazy:
Måste nog hänga på andra vad det gäller de billiga hingstarna så känns Igor Brick (B-hingst) prisvärd. I år är ju också Rite On line (A-hingst) "biligare" om man kan lägga på några tusenlappar.

En annan hingst som jag tycker är intressant i lägre prisklass är Fräkke Fredrik ( gdk enligt gamla systemet och inte fått värdebokstav) Har ju inte lämnat så många avkommor ännu men iallafall Gitano:love:
Har ingen koll på annat än exteriör och prestation, någon annan som har erfarenhet?

(har dock ingen koll på TS sto´s stam, så detta var inte riktat till henne;))

Kellie skrev:
Marion Mad Money ( uppskattad mkt lågt värde) är så liten bara 153 cm i mankhöjd...
Han e 157cm i mankhöjd
  • Om du läser annonsen, så står det att han är 157 cm.
  • Om du läser besiktningsprotokollet från VDN-beskrivningen, så står det att han är 153 cm.

Sedan är det upp till var och en att gissa vad som är närmast sanningen. :angel:

Marion Mad Money ( uppskattad mkt lågt värde) är så liten bara 153 cm i mankhöjd...:crazy:
Måste nog hänga på andra vad det gäller de billiga hingstarna så känns Igor Brick (B-hingst) prisvärd. I år är ju också Rite On line (A-hingst) "biligare" om man kan lägga på några tusenlappar.

En annan hingst som jag tycker är intressant i lägre prisklass är Fräkke Fredrik ( gdk enligt gamla systemet och inte fått värdebokstav) Har ju inte lämnat så många avkommor ännu men iallafall Gitano:love:
Har ingen koll på annat än exteriör och prestation, någon annan som har erfarenhet?

(har dock ingen koll på TS sto´s stam, så detta var inte riktat till henne;))
Om man vill ha en hingst för 10.000 kr, så borde väl Laddie (2'+8') vara det "givna" valet? (om han passar stoet, såklart) Han är överlägsen sina konkurrenter i prisklassen, sett till BÅDE stam och prestationer. Han är kraftigt prissänkt, trots att avkommorna inte hunnit börjat tävla ännu.

Jag gillar hans exteriör väldigt mkt, ska bli kul att få se några avkommor efter honom:)

ja, han ser fin ut! skulle dock inte våga sätta honom på mitt sto som är ca 147 över havet....:D

Jag kan bjuda på några hagbilder på honom... Vänta lite...

Otroligt charmerande bilder, men bromsarna jagade honom så han ville inte stå stilla

31933618.jpg

31933621.jpg

31933622.jpg

Efter att ha sett honom live på hingstkåring i Danmark så kan jag känna att t o m 1,53 är väl tilltaget...
Han ger intryck av att vara maxad D-ponny (dvs 1,48) ungefär, väldigt späd i kroppen med tunna små ben.
Ska vara en riktig elefant till märr för att jag ens skulle fundera på att använda honom.

har inte kommit till skott än, för han fick ett snyggt sto efter Home Alone och det stoet som jag klurat på att köpa. Stoets namn är Kisbergs Star och jag hade två av hennes syskon, Kisbergs Diamant och Dream Lady.Diamanten var otroligt lovande men en som hade henne på leasing körde omkull så vi fick avliva

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 826
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 636
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min pappa har supit sen tonåren. Mamma har alltid städat efter honom. Han blev nykter för ca 15 år sen (han fyllde 80 idag) och det har...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka