Vi vill få barn...orolig:(

L

LisaSvensson

Hej!

När är det mest troligt att bli med barn??
Vi har haft oskyddad sex i snart 2 månader men det händer inget:(...men jag tror inte jag vart hemma när jag fått ägglosning kan det bero på det???

Tacksam för svar

LisaSvensson
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

jag och min sambo hade oskyddat sex i över två år innan nåt hände. Och när jag väl blev gravid (i december 2006) så fick jag missfall i mars i år :cry:

och nu försöker vi igen. Alla jag har pratat med säger att när man väl varit gravid en gång så ska det gå lättare sen, men just nu känns det ganska hopplöst för mig och min sambo...kanske för att jag inte kommit över missfallet än iofs...
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Hej!

När är det mest troligt att bli med barn??
Vi har haft oskyddad sex i snart 2 månader men det händer inget:(...men jag tror inte jag vart hemma när jag fått ägglosning kan det bero på det???

Tacksam för svar

LisaSvensson

Ja det underlättar om ni har sex i samband med ägglossning, 2 mån är inte särskilt lång tid heller...
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Det tog 8 månader innan jag blev gravid.

För vissa kan det ta upp till 1 år innan kroppen blir normal igen efter att man ätit t.ex. p-piller.
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Jag anser att jag hade otrolig tur som blev gravid på tre månader med mitt första barn, med andra barnet var det på första försöket efter jag slutat med piller, så två månader är väldigt kort tid!

Särskilt om du inte prickat in ägglossningen;)
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

För mig tog det c:a 7 månader och jag hade inte ätit P-piller innan.
Något som jag fick höra av min BM var att detkan vara stor skillnad på ägglossningen om men har 25-26 dagar mellan mensen eller 28-29. Det visade sig att jag hade min ägglossninge typ en dag innan mensen är riktigt slut (långdragen mens) och om man inte har sex redan då så är det svårt att bli gravid. Hon sa att många faktiskt har det "problemet".

Fny
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Ni måste pricka ägglossningen och ge det tid....
ägglossning är i regel 14 dagar innan nästa mens... för mig innebar det 10 dagar efter min första mensdag.... så det var bara sätta igång direkt mensen sinat och köra på en vecka som kaniner.... vi hade enorm tur och blev gravida på första försök!
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

I snitt tar det ett år.

För oss tog det ett år.
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Tva manader ar ingenting, aven om jag forstar att det kanns som en evighet for dig ;)

Det kan ta upp till tva ar att bli gravid utan att det ar nagot som helst fel pa nagon av er.

Kop agglossningsstickor sa att du har koll pa nar du har agglossning. Regelbundet sex ar ocksa bra att ha :)
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Sambon o ja har försökt i sju mån nu o inget hänt.:( Har nu beställt ÄL- test o ska testa mig, bra o veta exakt när man har ÄL:) Hoppas på att vi ska lyckas nu, ett litet tips om man inte riktigt har koll på sin ÄL(vilket ja inte haft)....Lycka till:):banana:
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Är snart inne på vårt fjärde försök. Som många redan skrivit är det vanligt att det tar ett tag. Äggen e ju rätt kräsna.:smirk: Sju månader är väl genomsnittet och man ska väl inte börja söka hjälp förrän efter ett år. Har man oregelbunden mens kan man ju få hjälp och kanske testa ÄL-stickor. Sen kanske kroppen måste återställas efter p-piller också. Vi kör på och försöker tänka att det blir när det blir. Jag är inte heller så månadsfixerad, att bebisen helst ska komma då och då.

Är verkligen förvånad över en del tjejer som är lite äldre och verkar lite naiva. Som om de skulle bli gravida på första försöket när de väl bestämt sig. Jag skulle inte våga vänta för länge, sen har jag ju då som tur är förutsättning (kille bl a) för bebis.
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

om du så gärna vill är äl-test ett bra alternativ verka det som, men vet du att ägget bara är "dugligt" eler hur jag ska säga ett dygn i månaden? alltså kan det vara ganska svårt att på två månader (om man inte vet äggl) att pricka in rätt? tänk så här.. ca två dygns möjlighet på ca 60 dagar är inte mkt. Men jag önskar dig lycka till och kämpa vidare, det tar sig nog snart;)
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Hej!

När är det mest troligt att bli med barn??
Vi har haft oskyddad sex i snart 2 månader men det händer inget:(...men jag tror inte jag vart hemma när jag fått ägglosning kan det bero på det???

Tacksam för svar

LisaSvensson

2mån kanske känns som en lång tid, men det är en väldigt kort tid. Vi höll på i strax över 3 år innan det blev nåt. Ja och jo, vi körde nästan allt i utredningsväg också. Inget direkt fel, det bara gick inte. Andra gången gick det vägen vid första försöket.

Hoppas inte du behöver vänta så länge för det är väldigt jobbigt. Jag ville bara att du skulle veta att det kan ta ganska så lång tid innan det blir nåt. Man får i skolan lära sig att barn blir till så lätt, men ingen berättar att det kan vara raka motsatsen också.
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

När jag var runt 14-15 trodde jag nästan att man kunde bli med barn när som helst i månaden. Ändå var jag med på sexualundervisningen.:smirk:
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Hej!

När är det mest troligt att bli med barn??
Vi har haft oskyddad sex i snart 2 månader men det händer inget:(...men jag tror inte jag vart hemma när jag fått ägglosning kan det bero på det???

Tacksam för svar

LisaSvensson

Det kan inte bli barn om det inte finns något ägg tillgängligt innan spermierna tynar bort, så har ni missat äl är chansen att bli med barn närmast obefintlig.
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Tack för alla svar!

Ni är underbara, då behöver jag inte oroa mig då:)
Ska köpa ägglosnings test, men hur går det till då??:o

Kramar till er alla!

//Lisa Svensson
 
Sv: Vi vill få barn...orolig:(

Tack för alla svar!

Ni är underbara, då behöver jag inte oroa mig då:)
Ska köpa ägglosnings test, men hur går det till då??:o

Kramar till er alla!

//Lisa Svensson

Precis som graviditetstest, du kissar på det på morgonen och så visar det positivt om du har ägglossning.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 972
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp