Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Känn dig fram, se vad liknande säljs för, kolla hur dom ligger i GP.
Mina spanjorer ligger relativt bra till i gp så dom sätter jag ut för 1500-2000 e medans mina shettisar med bra stam med bra gp ibland sätts ut för 2500 e. Huvudsaken ser jag att jag oftast tjänar på hästarna på ett eller annat sätt. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Förresten, någon som är intresserad av spanjorer här inne?
Har några som jag tänkte sälja!
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

KL

Vann en auktion idag på ett stoföl (welsh då) med GP på 352.93 före lek:d:bump: Fick ge 3000 för henne, var många som bjöd.:laugh:

Föräldrarna ligger på GP 353.55 och 353.05:d
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Gaaah!! :(
Vad irriterande!! En Snow på blixtförsäljningen kostar 200 000e! :crazy: Nu har det funnits en som ingen kan köpa i FLERA MINUTER!!

Precis när den kom:
SNOW_kl_064327.jpg


7 minuter senare! :eek:
SNOW_kl_065034.jpg


GE MIG FÖR TUSAN!! :angel:

Tillägg:
För den med mycket pengar verkar den ligga kvar till någon köper den... ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl

men!! Skickade ett mejl till en som äger en connemara hingst (enhörning) igår ang privat betäckning. Fick nyss ett meddelande att han tyvärr är till salu just nu. Han var inte det igår! Med tanke på att den är först i listan på privat försäljning, satte hon ut den just nu! Kunde hon inte snabbt erbjudit mig innan hon satte ut den? :mad:

suck, iaf, är det någon som kan hjälpa mig att köpa pass? Någon som kan sälja en skrutt häst för 40,000 och köpa en skrutt häst av mig? :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

KL

Kul med Blixtförsäljningarna!! Himla synd att man inte kan köpa så mycket man vill, nu hinner man ju inte köpa så mycket eftersom det bara pågår i två veckor också... Kom iallafall över 10 ÅP för 602e igår, helt okej! :D

Ni som har lite koll på gamla hästar. Hur lågt kan hälsan gå utan att det är risk för hästens liv? Jag har ett sto som är 28 år och 10 månader nu, vore jäkligt snöpligt ifall hon skulle dö innan 30-årsdagen. Hon har nu 46-47 i hälsa, moral och energi ligger på 100. Ryktar, ger mat och saltsten samt klappar henne, mer än så gör jag inte.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Angående ditt piece of cloud så kan du få en molntapp på svenska sidan..? ;) Annars har jag inte så mycket kul på svenska sidan. Men kanske en H.O.P. på internationella sidan om du tillhör de som tycker det är kul med dem?

Annars har jag Daphnes Laurels, seahorse, fertility wand, golden spurs...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

När de är över 25 så förlorar de 1-2 i hälsa för varje dag. Mer om du tävlar och sånt. Bara att börja räkna om hon kommer klara sig :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Den gamlingen kommer överleva sin 30-årsdag om du bara ger käk och ryktar. Det är när hälsan ramlar ner under 15 som de mår drastiskt sämre dagen efter. :)

Jag har en häst som är 29 år och 8 månader med 31 i hälsa, imorgon kommer jag bara att rykta honom så han dör ganska snart... :devil:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

När de är över 25 så förlorar de 1-2 i hälsa för varje dag. Mer om du tävlar och sånt. Bara att börja räkna om hon kommer klara sig :p

Men hur mycket hälsa har de när de dör? Måste hälsan ner till 0 för att de ska dö?

eyz Tack, jag hoppas på det!! *i stort behov av ett pass*
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Yes, ner till noll ska den och de brukar ha 5 i hälsa eller nåt sånt dagen innan de dör (hästen är död redan när man öppnar hästens sida). Om man fortsätter sköta dem bra även över 30 (dvs så som du gör nu) så kommer den förmodligen leva till närmare 33 års ålder. Så om du behöver pass snart så får du slarva med skötseln lägre fram. ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

jag brukar inte använda POC så där väldigt ofta (sällan jag är i behov av ÅP) ;) Så en fertility wand skulle inte sitta helt fel då jag är på tvillingstillverkningen på int. sidan och jag redan använt upp mina (rastlös som man är...:devil:)

Skickar dig ett POC nu :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Varför blir mina hästar sämre och sämre? :confused:

Deras GP ökar för varje generation, är uppe i 358 nu. Men färdigheterna? T.ex. så har min bästa häst 138 i uthållighet, 106 i dressyr och 79 i hoppning. Men bara 351,98 i GP.

Och vad jag trodde skulle bli min nya stjärna har 355,61 i GP, men färdigheterna är inget vidare. 118 i uthållighet, 93 i dressyr och 80 i hoppning.

Nån som kan förklara?

Avlar bara på de bästa hingstarna som ligger ute och föräldrarna har alltid 100 i BLUP. Försöker att inte inavla, forskar dock inte hur mycket som helst innan jag betäcker :p

Var det ingen som visste?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Awesome! Skicka ut en häst på försäljningen så köper jag den :) vill du tillbaka den senare, eller går det bra med någon av mina skruttisar? :p


@snyggve: enda jag kan tänka mig att de hingstarna du använder har sämre egenskaper än dina ston, men ändå högt gp? *shrug*
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Inavel har ingenting med saken att göra. ;)

Är både sto och hingst fullt bluppade? Ju högre färdigheter (dvs ju fler färdigheter fetade) desto bättre färdigheter får avkommorna sägs det. (jag har inte märkt någon skillnad)

Men jag antar att den med lägre GP och högre färdigheter är betydligt äldre och därmed har gjort fler lektioner? Där förbättras ju de två bästa egenskaperna en hel del. Om du vill få en snabb ökning i färdigheter så lägg på afrodites tårar när du betäcker, DET gör skillnad! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp